خبرگزاری کار ایران

فرمانده هنگ مرزی سردشت خبر داد:

کشف کالای قاچاق به ارزش 280 میلیارد ریال در سر دشت

فرمانده هنگ مرزی شهرستان سردشت از کشف کالای قاچاق به ارزش 280 میلیارد ریال توسط هنگ مرزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از سردشت؛ عزیز حسنی نالوسی در جلسه کمیسیون فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که ظهر امروز مورخ 24 مردادماه 95 در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد در خصوص مبارزه با پدیده قاچاق بر مقابله فرهنگی تاکید کرد و گفت: در وهله اول باید با اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در راستای مبارزه با پدیده قاچاق حرکت کرد.

حسنی نالوسی اضافه کرد: اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه که بسیار مورد تاکید است می تواند در آگاه سازی مردم و مقابله با پدید قاچاق موثر و باید با فعالیت های فرهنگی که بازخورد مثبت و موثری دارند جلوی این پدیده شوم را بگیریم.

وی با اشاره به سوء استفاده قاچاقچیان از خلا های مرزی تصریح کرد: در شرایط  کنونی که امکان انسداد خلاهای مرزی بصورت کامل  فراهم نیست مبارزه جدی با قاچاق کالا ضروری و باید بطور جدی صورت گیرد.

فرمانده هنگ مرزی شهرستان سردشت نیز با توجیه اینکه پدیده قاچاق تولید ملی را هدف قرار داده است مبارزه جدی و بی امان را در زمینه ی فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه نیروهای نظامی و انتظامی عنوان کرد و گفت: در این زمینه از حداکثر توان خود برای مقابله با این معضل استفاده خواهیم کرد.

سرهنگ سید شاهین اسمعیلی به ارائه گزارش عملکرد در چهارماهه اول سالجاری پرداخت و گفت: در چهار ماهه امسال  انواع کالای قاچاق به ارزش 280میلیارد ریال شامل سیگار، مواد مخدر ،مشروبات الکلی، چای، لوازم آرایشی و بهداشتی، البسه و ... توسط هنگ مرزی کشف شده و در این رابطه 67 نفر از قاچاقچیان دستگیر شده اند.

وی اضافه کرد: در چهار ماهه نخست امسال سیگار بیشترین فراوانی و بعد از آن مشروبات الکلی رتبه دوم را در میان کشفیات هنگ مرزی دارد.

در ادامه رئیس پیشگیری و عملیات نیروی انتظامی آمار مقایسه ای از کشفیات چهارماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته را بیان کرد و گفت: کشفیات مواد مخدردر چهار ماهه نخست سال گذشته 18 کیلو و 314 گرم بوده که در سالجاری با رشد 119 درصدی به 40 کیلو و 182 گرم رسیده است.

سرگرد مدرسی افزود: مشروبات الکلی خارجی در سال گذشته 8 هزار و 464 بطری بوده که در سالجاری با رشد 67 درصدی به 14 هزار و 132 بطری رسیده است و مشروبات الکلی داخلی نیز از 13 لیتر در سال گذشته به 261 لیتر در سالجاری افرایش یافته است.

مدرسی اضافه کرد: 21 قبضه اسلحه جنگی و شکاری، 567 دستگاه تجهیزات ماهواره، و 30 دستگاه بی سیم در 4 ماهه نخست امسال کشف و ضبط شده است.

غفاری نماینده سپاه پاسدران انقلاب اسلامی شهرستان سردشت نیز آمار کشفیات مشروبات الکلی در سالجاری را حدود 2 هزار بطری و  سیگار را بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار نخ و تعداد دواب توقیفی  را نیز  70 راس عنوان کرد.

کد خبر : ۴۰۰۶۵۴