خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی خبر داد:

افتتاح 28 واحد تولیدی در استان آذربایجان غربی همزمان با هفته دولت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: امسال 61 پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده و از این تعداد، 28 واحد تولیدی در هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه؛ جعفرصادق اسکندری اظهار کرد: امسال 153 جواز تاسیس صادر شده و در این باره برای هزار نفر زمینه اشتغالزایی فراهم می‌شود.

اسکندری گفت: علاوه بر آن 61 فقره پروانه بهره برداری در استان صادر شده که برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: در هفته دولت امسال و در فاز نخست، 28 واحد تولیدی در 12 شهرستان سطح استان آذربایجان غربی افتتاح می‌شود که بیشتر در حوزه صنایع غذایی، شیمیایی و سلولوزی بوده و در آن 500 نفر مشغول می‌شوند.

اسکندری افزود: بی‌شک با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی می‌توان به منظور توسعه فعالیت‌های صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در بخش تولید صادرات محور، گام‌های موثری برداشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی میزان سرمایه اولیه 28 واحد قابل بهره‌برداری در هفته دولت را 600 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این واحدها متناسب با تولید، قابل توسعه و ارتقاء فناوری هستند.

وی با تاکید بر اینکه از سال گذشته احیای واحدها راکد در استان آذربایجان غربی آغاز شده است، اظهار کرد: برنامه اقتصادی دولت نیز به ثمر رسیدن طرح‌های صنعتی است.

اسکندری با اشاره به اینکه تاکنون 45 جلسه کارگروه اصلی تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شده است بیان کرد: در این رابطه 86 واحد تولیدی راه‌اندازی و به مدار تولید بازگشته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: از سوی دیگر 121 واحد تولیدی نیز برای ارائه تسهیلات به بانک معرفی شده و علاوه بر آن پیش بینی می‌شود که تا پایان سال 400 واحد صنعتی در سراسر استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کد خبر : ۴۰۲۹۷۱