خبرگزاری کار ایران

نامجو در گفت وگو با ایلنا خبر داد:

63 هزار تن صادرات از گمرک پیرانشهر انجام شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر گفت: در تیر ماه امسال 63 هزار و 139 تن صادرات از گمرک این شهرستان انجام شد.

رسول نامجو در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در پیرانشهر با اشاره به اقدامات تیر ماه این اداره اظهار داشت: در این بازه زمانی 63 هزار و 139 تن صادرات به ارزش 15 میلیون و 580 هزار و 575 دلار از این شهرستان صادر شد در حالی که واردات محصولات خارجی 630 تن بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر افزود: از سوی دیگر دو هزار و 328 تن صادرات به ارزش دو میلیون و 24 هزار و 364 دلار و وارداتی به میزان 598 تن و به ارزش پنج هزار و 595 دلار از بازارچه این شهرستان در ماه گذشته صورت پذیرفت.

نامجو بیان کرد: در ماه گذشته و در بخش صنایع، مشکلات تولیدکنندگان در ثبت و بروز رسانی اطلاعات واحدهای تولیدی در سایت بهین یاب پیگیری و رفع شد.

به گفته وی، معرفی تعدادی از واحدهای تولیدی دارای جریمه تأمین اجتماعی به اداره مربوطه جهت بخشودگی جرایم بیمه‌ای، بازدید پیشرفت فیزیکی و ظرفیت سنجی موسسه خیریه کوثر برای اخذ پروانه بهره برداری و نیز رفع مشکلات واحدهای تولیدی از طریق سایت های بهین یاب از سایر اقدامات تیر ماه بوده است.

نامجو از پیگیری تسهیلات درخواستی واحدهای تولیدی از طریق سایت بهین یاب و بروز رسانی اطلاعات این واحدها و تأیید سوخت واحدهای تولیدی در این بازه زمانی خبر داد و افزود: علاوه بر آن، پیگیری و همکاری با تولیدکنندگان جهت ثبت آمار تولید در سایت بهین یاب به منظور اخذ سهمیه سوخت نیز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر با اشاره به فعالیت های معدنی شهرستان پیرانشهر تصریح کرد: در ماه گذشته ضمن بازدید نظارتی از معادن شن و ماسه و طرح های برداشت از مصالح و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز در معیت همکاران سازمانی، گشت بازرسی و نظارت مشترک به منظور جلوگیری از برداشت های غیرمجاز در منطقه با همکاری ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و منابع آب نیز انجام شد.

نامجو تعداد بازرسی از واحدهای غیر صنفی شهرستان پیرانشهر را 139 مورد عنوان کرد و گفت: در این باره 12 پرونده به ارزش 101 میلیون و 996 هزار و 800 ریال تشکیل شد.

وی افزود: در واحد آرد و نان و واحدهای صنفی نیز به ترتیب 119 و 422 مورد بازرسی صورت گرفته و در مجموع 52 پرونده برای آنها تشکیل شد.

نامجو از صدور پروانه کسب به تعداد 10 مورد در تیر ماه خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن هشت پروانه صنفی تمدید و پنج پروانه ابطال شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر گفت: در ماه گذشته 70 کارت مبادلات مرزنشینی صادر و 90 مورد نیز فعال شد.

کد خبر : ۴۰۳۲۳۸