خبرگزاری کار ایران

صبحی خبر داد:

14 درصد طلاق در یک سال نخست ازدواج اتفاق می‌افتد

مدیرکل برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: برخی از مراکز مشاوره با استفاده از افراد غیرمتخصص اقدام به ارائه مشاوره ازدواج می کنند که این کار امری غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه؛ ناصر صبحی امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی افزود: امروزه مشاوره دهی برخی افراد غیرمتخصص در مراکز مشاوره ازدواج از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم که باید برچیده شود.

وی ادامه داد: مشاوره ازدواج در صورتی کارساز است که توسط کارشناسان مجرب و افرادی که تحصیلات عالیه و مجوز رسمی از ارگان های مربوطه دارند، انجام پذیرد.

وی اظهار کرد: در مواردی مشاهده شده که افرادی فاقد صلاحیت لازم اقدام به تاسیس مراکز مشاوره می کنند و به خود اجازه می دهند به عنوان مالک آن مرکز اقدام به انجام مشاوره های ازدواج نیز بکنند که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: برگزاری مشاوره پیش از ازدواج برای 750 زوج در سطح کشور از جمله برنامه های مدون وزارت ورزش و جوانان است که برای اجرای آن نیازمند همکاری و همدلی همه جانبه تمایم ارگانها و سازمان ها هستیم.

صبحی بیان کرد: ارائه ندادن آمار به موقع توسط مرکز آمار ثبت و احوال کشور از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی ادامه داد: سن ازدواج در بین جوانان بالا رفته است و از جمله علل آن تحصیل، اشتغال و استقلال مالی قشر جوان عنوان شده و این بالا رفتن سن ازدواج تا حدودی طبیعی و نرمال است.

صبحی افزود: ازدواج یک متغیر ثبت است و طلاق نیز اگر بجا و منطقی باشد، نوعی درمان و راه حل است و نباید اجازه دهیم طلاق منجر به آسیب اجتماعی شود.

وی گفت: امروزه بیشترین میزان طلاق ناشی از اعتیاد و خیانت زوجین و ضعف اعتقادات دینی و مذهبی سرچشمه می گیرد و به نظر می رسد شناخت زوجین قبل از ازدواج امری ضروری و مهم در تشکیل بنیان خانواده هاست.

وی ادامه داد: بر اساس آمار 14 درصد طلاق در یک سال نخست ازدواج و 50 درصد در پنج سال نخست اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: امروزه جوانان تحصیل کرده شاید لیسانس، دکتر و مهندس خوبی شوند ولی گاهی زن و شوهر خوبی برای همسران خود نیستند چرا که از مسائل روانشناختی، مذهبی، مدیریت خانواده، همسرداری مغفول مانده اند.

به گزارش ایلنا، پانزدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور مدیران و کارشناسان ارگانهای مرتبط با امور جوانان در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

اکنون 73 سمن و تشکل مردم نهاد جوانان با مجوز رسمی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در سطح استان فعالیت دارند.

کد خبر : ۴۰۳۲۵۰