خبرگزاری کار ایران

اسکندری در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

548 تن کالا از گمرکات استان آذربایجان‌غربی صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: چهار ماهه امسال 548 هزار و 304 تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های استان آذربایجان‌غربی صادر شد.

جعفر صادق اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اشاره به میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های استان در چهار ماهه امسال اظهار کرد: در این بازه زمانی 548 هزار و 304 تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های استان آذربایجان‌غربی صادر شد.

اسکندری تصریح کرد: ارزش این کالا نیز 143 میلیون و 443 هزار و 470 دلار بوده است.

وی بیان کرد: از لحاظ ارزش دلاری، گمرک پیرانشهر با 63 میلیون و 272 هزار و 544 دلار بیشترین و گمرک رازی خوی با هشت هزار و 600 دلار صادرات کمترین صادرات را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از سوی دیگر از لحاظ وزنی نیز، بیشترین صادرات استان به ترتیب از بازارچه تمرچین پیرانشهر با 18 هزار و 399 تن و کیله سردشت با 12 هزار و 871 تن بوده است.

اسکندری با تاکید بر اینکه توسعه روابط اقتصادی بازرگانی با قاره آفریقا جزو اولویت های دولت تدبیر و امید و وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز در راس برنامه‌های توسعه تجارت ایران قرار دارد گفت: در این باره دفتر بازرگانی کشورهای عربی آفریقایی با هماهنگی دفتر امور ترویج تجارت، اعزام یک هیئت تجاری بازاریابی به کشورهای آفریقایی در زمینه صادرات محصولات مختلف از 28 مرداد تا دوم شهریور را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر : ۴۰۴۳۱۲