خبرگزاری کار ایران

از ۳ تا ۲۴ مهرماه؛

اولین مرحله سرشماری عمومی نفوس و مسکن در بوکان اجرا می‌شود

فرماندار شهرستان بوکان گفت: اولین مرحله سرشماری عمومی نفوس و مسکن از 3 تا 24 مهرماه در بوکان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بوکان، جمال خسروی امروز در نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی که با محوریت سرشماری عمومی نفوس و مسکن در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک عید سعید قربان، دهیاران را چشم، گوش و زبان گویای روستاها عنوان کرد و در سخنانی اظهار داشت: باید دهیاران با احساس مسئولیت بیشتر در تمام حوزه ها حضور چشمگیری داشته و برای رفع مشکلات روستاییان تلاش کنند.

خسروی با اشاره به بحران کم آبی در استان آذربایجان غربی گفت: بحران کم آبی، آینده استان آذربایجان غربی را بشدت تهدید می‌کند، لذا دهیاران با آگاهی بخشی صحیح کشاورزان در زمینه تغییر الگوی کشت می‌توانند مؤثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه امسال در شهرستان بوکان بالای 120 هزار تن گندم خریداری شده ، تصریح کرد: با عنایت به ارج نهادن تلاش و همت کشاورزان سخت کوش شهرستان"جیژنی خه‌رمانان" به شکرانه وفور نعمت الهی گندم در سال زراعی جاری با حضور مقام عالی استان آذربایجان غربی در بوکان برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان بوکان در بخش بعدی سخنانش، سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 را گام مهمی برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های کلان در حوزه‌های مختلف دانست و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، اطلاع‌رسانی به مردم روستا از طریق دهیاران بسیار مهم و اساسی است.

خسروی با اشاره به اهمیت سرشماری و دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق گفت: پیشرفت و توسعه کشور بر پایه برنامه‌ریزی‌های کلان متکی بر آمار و اطلاعات صحیح صورت می‌گیرد و تحقق این امر نیازمند سرشماری و اخذ آمار و اطلاعات دقیق در بخش‌های مختلف است.

مدیر اجرای سرشماری شهرستان بوکان تصریح کرد: هشتمین مرحله سرشماری عمومی نفوس و مسکن به دو صورت اینترنتی و حضوری است و در همین زمینه اولین مرحله سرشماری از 3 تا 24 مهرماه به صورت اینترنتی و مرحله دوم از 25 مهرماه تا 27 آبان ماه به صورت حضوری توسط ماموران سرشماری انجام خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان بوکان به ضرورت همکاری و هماهنگی تمامی ادارات و ارگان‌ها اشاره کرد و گفت: اجرای صحیح سرشماری مستلزم عزم و اراده جدی و همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی است و همانطور که قانون مکلف کرده باید همه ادارات و ارگان‌های شهرستان با تمام توان و بسیج امکانات و تجهیزات در زمینه اجرای دقیق این طرح ملی گام بردارند.

وی افزود: مقدمه برنامه‌ریزی در هر کار نیاز به آمار دارد، لذا ضرورت دارد همه دهیاران با فعالان سرشماری نفوس و مسکن در پاییز امسال همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر : ۴۱۰۴۴۸