خبرگزاری کار ایران

مرزنگ در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

پیشرفت فیزیکی 95 درصدی بخش بلوک زایمان بیمارستان امام‌خمینی(ره) مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ساخت بخش بلوک زایمان این مرکز در هفته پایانی شهریور ماه به اتمام می‌رسد.

سامرند مرزنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مهاباد گفت: این پروژه از طرف دانشگاه متبوع به عنوان نماینده بلوک زایمان استان که قرار است در اواخر شهریورماه به صورت همزمان در کل کشور افتتاح شوند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این مرکز به عنوان اولین پروژه حوزه درمان پس از اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان است که نقشه آن جزو نقشه های تیپ بوده و با توجه به آخرین استانداردهای مهندسی با نظارت وزارت و دانشگاه متبوع ساخته شده است.

مرزنگ گفت: ساخت بخش بلوک زایمان بیمارستان امام‌خمینی(ره) مهاباد با حدود 1200 متر مربع و اعتبار 14 میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته شده است و دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصد است.

وی در ادامه افزود: این بخش شامل فضاهای ورودی، سالن انتظار،11 اتاق LDR(درد،زایمان، ریکاوری)- راهروهای ارتباطی، ایستگاه پذیرش بیماران، اتاق ایزوله، اتاق اکلامسی، انبار تجهیزات، اتاق کار دارو، ایستگاه مامایی، اتاق کار مامایی، پاویون، اتاق پزشک مقیم، پذیرش و صندوق و ... بوده و در این بخش به صورت مستقل سیستم سرمایشی، هواساز و سیستم گرمایشی برای رفاه حال مادران باردار تعبیه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: در زمینه طرح تحول سلامت با هدف افزایش فضای فیزیکی، رضایت مراجعان، گسترش ترویج انتخاب زایمان طبیعی و نزدیک‌شدن به استانداردهای بخش زایمان این بخش با رعایت اصول و استاندارد های کامل مهندسی به پایان رسیده است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه بیش از 95 درصد است و با احداث این بخش در آینده نزدیک عمده مشکلات کمبود فضای فیزیکی برای مادران باردار مرتفع شده و بیمار با احساس رضایت بیشتر در این محیط استاندارد تحت معاینه و درمان قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۴۱۰۸۵۱