خبرگزاری کار ایران

جوی خبر داد:

پیشرفت فیزیکی 87 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌صنعتی شماره 3 ارومیه

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی از پیشرفت فیزیکی 87 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌صنعتی شماره 3 این شهرستان خبر داد.

احسان جوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با بیان این مطلب افزود: این تصفیه‌خانه فاضلاب که بزرگترین تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان در بزرگترین شهرک صنعتی آذربایجان‌غربی است که با 87 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی ساخت است.

وی افزود: ظرفیت اسمی این تصفیه‌خانه فاضلاب 1100 متر مکعب در روز است که برای ایجاد آن رقمی بالغ بر 25 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جوی با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌صنعتی ماکو که همزمان با هفته دولت افتتاح شد، اذعان داشت: در حال حاضر 8 تصفیه خانه فاضلاب در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده که برای بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه‌ها رقمی بالغ بر 125 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی نقده و شاهین‌دژ در دست مطالعه فازهای اول و دوم است، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی سردشت نیز با ظرفیت اسمی 100 متر مکعب در روز در حال اجراست و همچنین مطالعات مرحله اول و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌صنعتی سلماس نیز به اتمام رسیده که در صورت تخصیص اعتبار مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

جوی همچنین افزود: ظرفیت اسمی مجموع تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان 4400 متر مکعب در روز است.

کد خبر : ۴۱۰۸۷۲