خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی 45 انجمن یاوران وقف در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از راه‌اندازی 45 انجمن یاوران وقف و قرآن خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام برادری در نشست خبری به بهانه جشن ولایت علوی از همراهی خبرنگاران و رسانه‌های گروهی و مسوولان و کارکنان اداره در برگزاری مطلوب مسابقات بین‌المللی قران کریم در ارومیه تقدیر کرد و گفت: با تغییر رویکرد جدید و استقبال بی‌نظیر مردم و خیرین سازمان اوقاف در اهدای وقف‌های جدید از سوی مردم کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته و برنامه امسال استان 223 وقف جدید است که تاکنون 85 وقف ایجاد شده که 22 مورد آن درآمدزاست.

وی افزود: امیدواریم در هفته وقف امسال بتوانیم وقف‌های جدید با توجه به نیاز جامعه ایجاد کنیم.

حجت الاسلام برادری از راه‌اندازی 45 انجمن یاوران وقف و قرآن خبر داد و تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز دانش آموزان بی‌بضاعت اقدام شده و پک‌های تحصیلی در اختیار سازمان مرکزی قرار گرفته و با توجه به ظرفیت موقوفات 870 پک خریداری و تحویل شهرستان‌ها شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری همایش امامزادگان خبر داد و گفت: از سال 91 طرح تربیت حافظان قران کریم در دستور کار قرار گرفته و در شهرستان‌ها 12 مراکز ایجاد شده و تاکنون 60 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند ولی با توجه به مشکلات مالی و عدم استقبال فقط 7000 نفر در آزمون شرکت کردند که اداره به آنها خدمات ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: طرح تربیت مربی قران کریم که حتما باید 5 جز را حفظ باشند که 108 مربی آزمون دادند و دوره مربی‌گری در آینده برای انها در قم برگزار می‌شود.

وی درباره گرامی‌داشت برنامه‌های ایام غدیر هم گفت: در تمامی امامزاده‌ها مراسم خاص عید شامل عقد اخوت، خطبه خوانی و تجلیل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام برادری ادامه داد: امسال تاکنون از متصرفان و متخلفان و موقوفه خواران 52 حکم به نفع موقوفات اخذ شده و 18 حکم صادر شده که به 10 هکتار از زمین در ارومیه اشاره می‌شود و برای 2400 هکتار نیز سند اخذ شده است.

حجت الاسلام برادری از دریافت 106 مورد سند جدید خبر داد و از تبدیل 182 سند خبر داد و گفت: امسال 40 موقوفه مجهول‌الهویه شناسایی شده و 1900 مورد اجاره نامه جدید هم صادر شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان افزود: در حال حاضر 34888 رقبه و پرونده وقفی در سطح استان داریم.

کد خبر : ۴۱۱۵۹۲