خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی

جلسه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری ظهر امروز با حضور سعادت استاندار آذربایجان غربی، حجت الاسلام و السلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، حیدری رئیس کل دادگستری استان و جمعی دیگر از مسئولان استان در محل دادگستری کل استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ارومیه:جلسه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری ظهر امروز با حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی، حجت الاسلام و السلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، حیدری رئیس کل دادگستری استان و جمعی دیگر از مسئولان استان در محل دادگستری کل استان برگزار شد.

در این جلسه مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌های زائد در عرصه تولید گفت: از قوه قضاییه و بویژه سازمان بازرسی انتظار داریم که در حوزه اصلاح برخی از قوانین و آیین نامه ها که مخل بخش تولید و واحدهای تولیدی هستند، ورود پیدا کنند.

 وی ادامه داد: تعدد قوانین و بخشنامه ها بخصوص در نظام بانکی یکی از معضلاتی است که با آن روبرو هستیم است که این بخشنامه ها گاهی در تزاحم با یکدیگر هستند و همین موضوع زمینه‌ را برای تفسیر‌های متفاوت از قوانین برای مجریان فراهم می‌کند و باعث می‌شود که در مسیر کسب و کار موانعی ایجاد شود.

سعادت تصریح کرد: سیستم بانکی دچار یک آفت اساسی است و در رابطه با اصلاح آن باید فکر اساسی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه تولیدکنندگان امروز با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد، افزود: از نظر شرعی وظیفه مسئولان این است که برای رفع مشکلات تولیدکنندگان که تمام سرمایه خود را برای این کار گذاشته اند، چاره اندیشی و اقدامات لازم را انجام دهند.

حیدری رئیس کل دادگستری استان هم در این جلسه بر ضرورت تشکیل یک تیم اقتصادی برای ارائه مشاوره در جهت اصلاح قوانین و آیین نامه های مخل برای بخش تولید و کسب و کار تاکید کرد و گفت: با کمک دستگاههای ذیربط استانی، کمیته اقتصادی را با هدف ارائه راهکار برای اصلاح قوانین حوزه تولید تشکیل خواهیم داد که پیشنهادات این کمیته در جلسه حمایت قضایی از سرمایه گذاری مطرح و همچنین در اختیار قضات و کارشناسان حقوقی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: هدف ما این است که قوانین و آیین نامه هایی که به بخش تولید و واحدهای تولیدی خسارت وارد می کنند اصلاح و مورد بازنگری قرار گیرند.

در این جلسه همچنین مدیرعامل یکی از واحدهای تولیدی راکد، مسائل و مشکلات خود را با مسئولان حاضر در جلسه در میان گذاشت و مقرر شد مسائل مطروحه از سوی وی مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

کد خبر : ۴۱۴۱۵۵