خبرگزاری کار ایران

احرامی به ایلنا خبر داد:

یارانه دولت در زراعت کلزا آبی و کلزا دیم 70 درصد است

دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با آغاز کشت محصولات پاییزه در سال زراعی 95-94 عملیات بیمه‌گری کلزا نیز با ابلاغ و خدمات تعرفه‌های بیمه‌ای توسط صندوق بیمه کشاورزی آغاز شده است.

محمد احرامی در گفت‌وگو با خبرنگرا ایلنا در ارومیه گفت: امسال خدمات و تعرفه‌های بیمه محصول کلزا آبی و کلزا دیم و تعهدات جدید مجری طرح دانه های روغنی طبق دو گزینه تعیین شده است.

احرامی تصریح کرد: در گزینه یک در محصول کلزا آبی به رقم 9 میلیون ریال و کلزا به رقم 4 میلیون ریال صددرصد حق بیمه کشاورز توسط طرح دانه های روغنی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در گزینه دو براساس حداکثر تعهدات بیمه گر در محصول کلزا آبی 13 میلیون ریال و کلزا 7 میلیون ریال، معادل 60 درصد حق بیمه سهم کشاورز در کلزا آبی و 50 درصد در محصول کلزا توسط مجری طرح به حساب صندوق بیمه کشاورزی پرداخت خواهد شد و یارانه دولت در زراعت کلزا آبی و کلزا دیم 70 درصد است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حقیقت در ردیف یک 30 درصد حق بیمه کشاورز توسط مجری و 70 درصد کمک دولت است که کشاورز رقمی پرداخت نمی‌کند و در ردیف دو از 30 درصد حق بیمه سهم کشاورز در کلزا آبی 18 درصد و در کلزا دیم 15 درصد حق‌بیمه توسط کشاورز پرداخت و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی از کشاورزان خواست با مراجعه به دفا‌تر بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر اقدام کنند.

کد خبر : ۴۱۴۹۸۴