خبرگزاری کار ایران

سیامند قادری خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی شهرستان مهاباد

تفاهم‌نامه همکاری اداره آموزش و پرورش مهاباد و نیروی انتظامی شهرستان مهاباد امضا شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از مهاباد، سیامند قادری مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد گفت: تعامل بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش برای ارتقای فرهنگ دانش‌آموزان در برقراری نظم عمومی در مدارس شهرستان است.

وی گفت: این تفاهم‌نامه در سه بخش علمی- آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معضلات و آسیب‌های مبتلا در جامعه تنظیم شده که با توجه به برنامه‌هایی مانند برگزاری کنکور، بازگشایی مدارس،اوقات فراغت دانش آموزان می‌توان از این تعامل بهره مند شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 3 کلانتری در سطح شهرستان مهاباد وجود دارد و عمده مدارس شهرستان در محدوده کلانتری‌ها  قرار دارند می‌توان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از کارشناسان نیروی انتظامی برای آگاهی‌بخشی به دانش آموزان و اولیا موثر بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد خاطرنشان کرد: آغاز زمان اجرایی شدن این تفاهم‌نامه هفته نیروی انتظامی خواهد بود و در یک برنامه متمرکز با حضور مسئولان نیروی انتظامی و دانش‌آموزان همیار پلیس فعالیت دانش‌آموزان آغاز خواهد شد تا پس از آن دانش‌آموزان به عنوان یک پل ارتباطی در خانواده‌ها نقش خود را ایفا کنند.

قادری هدف اصلی این تعامل را شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان  و پرورش این استعداد به منظور ایفای نقش سازنده و پیشگیرانه در خانواده‌ها است تا قوانین انضباطی و امنیتی در خانواده‌ها به عنوان مهم‌ترین بخش اجتماع اجرایی شود.

وی استمرار این همکاری را لازمه نتیجه‌بخشی این تعامل دانست و گفت: حضور نیروی انتظامی در مدارس انگیزه خوبی در بین دانش‌آموزان مخصوصا در مقطع دبستان ایجاد کرده و فعالیت‌های دانش‌آموزان در این بخش نشان از استقبال دانش‌آموزان دارد و برای رسیدن به هدف که کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است این همکاری بایستی استمرار داشته باشد.

سرهنگ فتاح بابانژاد فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهاباد گفت: سالیانه تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی به منظور بررسی مسایل و معضلات اجتماعی، ارتقا نظم عمومی، گسترش زمینه‌های علمی-پژوهشی و پیداکردن راه حل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی  منعقد می‌شود.

وی افزود: استفاده از کارشناسان مجرب و متناسب با سنین دانش‌آموزان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مفید وسازنده است.

به گزارش ایلنا، برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوعات مرتبط با جامعه، تعامل ومشارکت با نیروی انتظامی در اجرای برنامه‌های ابلاغی، نشست‌های تخصص با حضور کارشناسان و مشاوران درباره جرائم و آسیب‌های اجتماعی متناسب با جامعه، برگزاری کلاس‌های آموزشی درباره مواد مخدر، فضای مجازی و...برگزاری جاست بحث و گفت‌وگوی جوان برگزاری نمایشگاه‌های کتاب دانش‌آموزی منادی تربیت اجرای طرح فرهنگ یاران پلیس با استفاده از ظرفیت‌های موجود در آموزش وپرورش، مهمترین موارد قابل ذکر در تفاهم‌نامه منعقده بوده است.

کد خبر : ۴۱۴۹۸۵