خبرگزاری کار ایران

سردار اصلانی خبر داد:

کشف 98 درصد قتل‌های به وقوع پیوسته در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۰۱۳

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در طول 6 ماه نخست امسال بیش از 6 تن و 297 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است.

به گزارش ایلنا از ارومیه، سردار ناصر اصلانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در شش ماهه امسال شش تن و 297 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد، اظهار داشت: این مقدار نسبت به مشابه سال گذشته افزایش 64 درصدی کشف را داشته است.

در حوزه مبارزه با مواد مخدر:

۶تن و ۲۹۷کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط انتظامی استان کشف شده است. از مقدار فوق‌الذکر، به تفکیک ۱۸۳کیلوگرم هروئین، ۴۲۹کیلوگرم مرفین، ۳۹۶کیلوگرم تریاک، ۸۶ کیلوگرم حشیش، ۱۶۳کیلوگرم کوکائین، ۲۴۱کیلوگرم شیشه، ۸۹۶کیلوگرم گراس، ۶ کیلوگرم مشتقات مواد مخدر و ۴تن و ۴۹کیلوگرم پیش‌سازهای مواد مخدر بوده است.

با همکاری نهادهای اطلاعاتی و شهروندان عزیز، طی ۶ماهه سال‌جاری ۴۲باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم شده که نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

۳۴۹نفر قاچاقچی در جریان انهدام باندهای فوق‌الذکر دستگیر شده‌اند/ ۲۰۹۳توزیع کننده خیابانی در ۶ماهه سال‌جاری دستگیر شده‌اند/ ۳۸۳۹معتاد متجاهر نیز از طریق کمپ‌های ماده ۱۶ و ماده ۱۵ جمع آوری شده است.

در حوزه سرقت:

میانگین کاهش سرقت در کشور ۳ درصد  است که این شاخص در استان آذربایجان غربی۱۰ درصد است.

در ۶ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، در بحث سرقت مغازه‌ها ۴۷درصد و در سرقت منزل ۱۷ درصد کاهش داشته‌ایم.

در بحث سرقت‌خودرو با افزایش ۲۲درصدی مواجه بوده‌ایم که عمدتا پرایدهای مدل پایین به لحاظ پایین بودن سیستم ایمنی‌شان موجب این امر شده‌اند/ بیش از ۹۹ درصد وسایل نقلیه مسروقه در سال‌جاری منجر به کشف شده‌اند.

در ۶ ماهه نخست سال‌جاری تا به امروز هیچ‌گونه سرقت مسلحانه نداشته‌ایم.

در حوزه تصادفات:

در تصادفات خسارتی ۱۲ درصد و در تصادفات مالی یک درصد کاهش ولی در تصادفات فوتی ۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

در حوزه اتباع بیگانه:

طی جلساتی که با استان‌های شرقی و سازمان‌های مسئول امور حمل و نقلی داشته‌ایم، در بحث ورود اتباع بیگانه به کشور با کاهش ۸۵ درصدی مواجه بوده‌ایم.

در حوزه مبارزه با کالای قاچاق:

در ۶ ماهه نخست سال‌جاری ۱۹۷میلیارد و ۱۵۳میلیون تومان کشفیات کالای قاچاق داشته‌ایم که نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته با ۳۵درصد افزایش کشف مواجه هستیم.

اولویت پلیس در امر مبارزه با کالای قاچاق عبارت است از انواع سیگارهای خارجی، پارچه و البسه، داروهای پزشکی، مواد محترقه، انواع سلاح و انواع مشروبات الکلی.

در حوزه اجرای طرح‌های امنیتی:

با توجه به مطالبات مردم و مسئولان و با توجه به وظایفی که قانون‌گذاران برای پلیس انتظامی تعریف کرده‌اند؛ در حوزه اجرای طرح های امنیت اخلاقی نیز عملکرد خوبی داشته‌ایم که از جمله آنها می‌توان به کاهش ۱۷درصدی مزاحمت‌های خیابانی اشاره کرد.

کاهش درگیری‌ها و نزاع‌های خیابانی، برخورد با سفره‌خانه‌های سنتی که از قلیان استفاده می‌کردند و پلمپ ۴۵ واحد صنفی متخلف به علت عدم توجه به تذکر پلیس در بحث عدم استفاده از قلیان و همچنین برخورد با اراذل و اوباش، از دیگر اقدامات انجام شده پلیس امنیت عمومی در قالب اجرای طرح‌های امنیت اخلاقی در ۶ ماهه نخست سال‌جاری بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز