خبرگزاری کار ایران

سعید فریور:

ظرفیت مراکز روزانه سالمندان استان آذربایجان‌غربی 100 نفر است

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۰۱۶

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ظرفیت مراکز سالمندان استان 590 نفر است.

به گزارش ایلنا از ارومیه، سعید فریور ظهر امروز در نشست‌خبری گرامیداشت هفته ملی سالمند ضمن تبریک بیست و ششمین سال گرامیداشت روز سالمند و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بهزیستی برای سالمندان یک سند تهیه کرده که در آن جنبه‌های حمایتی و اجتماعی سالمندان را در نظر گرفته و وزارت بهداشت نیز سند دیگری تهیه کرده که در آن به جنبه‌های پزشکی سالمندان پرداخته است.

وی با بیان اینکه از هر یک هزار کودک که به دنیا می‌آید سه نفر دچار ناشنوایی هستند، تصریح کرد: 69 درصد ازدواج فامیلی که علت ژنتیکی دارند، موجب می‌شود کودکان آنها ناشنوا شوند، به همین دلیل سازمان بهزیستی استان به این خانواده‌ها که مشکوک باشند، مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی اذعان داشت: ارائه خدمات طرح غربال‌گری نوزادان بدو تولد از وظایف معاونت پیشگیری سازمان است و هر چه زودتر خانواده‌ها اطلاع از مشکلات این نوزادان ناشنوا داشته باشند، می‌توانند اقدامات صحیح در سن زیر سه سال انجام دهند و خیلی از عوارض این ناشنوای را از بین ببرند. پیشنهاد سازمان بهزیستی این بود که این دو سند با هم ادغام شود تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

فریور با اشاره به اینکه سالمندی به‌عنوان یک فرایند زیستی و نه یک بیماری، پدیده‌ای حیاتی است که به تدریج همگان را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: اگر چه وجود پدیده سالمندی اجتناب‌ناپذیر است و غیرقابل توقف، لیکن می‌توان با برنامه‌ریزی درست و به‌کارگیری روش‌ها و مراقبت‌های اصولی از بسیاری از اختلالات و معلولیت‌های این دوران پیشگیری کرد و یا اینکه آن را به تعویق انداخت.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی در ادامه تشکیل 12 گروه همیار زنان سرپرست خانوار، تشکیل 26 گروه خودیار با اجرای طرح تامین مالی خرد در مناطق روستایی و پیش‌بینی تشکیل 50 گروه دیگر، طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری به تعداد 1803 نفر و اجرای سیاست‌های گسترش خدمات اجتماعی از طریق مراکز غیر دولتی و کلینیک‌های مددکاری را از جمله فعالیت‌های دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی استان برشمرد.

این مسؤول با بیان اینکه 590 نفر ظرفیت مراکز سالمندان استان است، تصریح کرد: ظرفیت مراکز روزانه استان 100  نفر است و 475 سالمند در مراکز شبانه روزی و 15 نفر ویزیت در منزل می‌شوند.

فریور با اشاره به یارانه پرداخت شده از سوی بهزیستی به سالمندان، اذعان داشت: بهزیستی استان به 426 نفر سالمند یارانه پرداخت می‌کند که یک‌میلیارد و 429 میلیون و 500 هزار ریال یارانه‌ای برای این مراکز هر ماه پرداخت می‌شود و  یارانه یک‌سال که به مراکز پرداخت می‌شود، 17 میلیارد و 154 میلیون ریال است.

فریور تعداد زنان سرپرست خانوار مستمری‌بگیر را 5 هزار و 525 خانوار دانست و افزود: اجرای طرح مقیاس ارزیابی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از دیگر فعالیت‌های بهزیستی استان به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز