خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ماکو مطرح کرد:

جاده‌های نامناسب مرزی آذربایجان‌غربی مانع اصلی توسعه تجارت بین‌المللی ایران

چالدران شهری مرزی و دارای اقلیم سرد بوده و متاسفانه از نظر تامین زیر ساخت‌ها از جمله راه در پایین ترین وضع قرار دارد.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: فقدان راه‌های مناسب در آذربایجان‌غربی و اتکا به جاده‌های بی‌کیفیت و نا امن کنونی مانع از ایجاد شتاب در توسعه تجارت بین المللی در منطقه آزاد ماکو است

عین‌الله شریف‌پور به برخی مشکلات منطقه آزاد ماکو پرداخت و اظهار داشت: مشکلات در حوزه راه‌سازی شهرهای منطقه آزاد ماکو و نیز چالدران سبب شده که این شهرها از توسعه در دیگر حوزه‌ها عقب بمانند.

نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس پارلمان کشوری تصریح کرد: چالدران شهری مرزی و دارای اقلیم سرد بوده و متاسفانه از نظر تامین زیر ساخت‌ها از جمله راه که مهمترین زیرساخت‌ها به شمار می‌رود میان 17 شهرستان آذربایجان‌غربی در ردیف آخر واقع شده است.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی چالدران کاملا شوسه است، گفت: وضعیت شهرستان پلدشت از نظر راه و جاده‌های مواصلاتی اسفبار است. از پلدشت به زنگنه که یک جاده مرزی محسوب می‌شود هیچ‌گونه استانداردی وجود ندارد و به سبب پیچ‌های خطرناک و نبود علائم راهنمایی و رانندگی همواره شاهد حوادث ناگوار و از دست رفتن هموطنان  در این نقطه از استان‌مان هستیم.

شریف‌پور، وضعیت جاده‌های قره‌ ضیاء‌الدین به شهرک ارس و ارس به پلدشت را نیز نامناسب خواند و گفت: جاده‌های این شهرستان‌ها مربوط به قبل از انقلاب است و از وضعیت نابسامانی برخوردار هستند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس از مسئولان دولت خواست با توجه به مناطق محروم کشور به ویژه شهرهای مرزی، زیرساخت‌هایی از قبیل راه را فراهم و زمینه توسعه را در آنها افزایش دهد.

کد خبر : ۴۱۵۰۱۷