خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای استاندارد استان مطرح شد؛

محصولات و کالاهای تولیدی استاندارد استان آذربایجان‌غربی به مردم معرفی شود

معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: محصولات و کالاهای تولیدی استاندارد استان به مردم معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، نادر صفرزاده در جلسه شورای استاندارد استان آذرباجان غربی که بعد از ظهر امروز با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات شهید نیکخواه استانداری برگزار شد، بر ضرورت توجه به مقوله استاندارد در ارائه خدمات و محصولات تولیدی تاکید کرد و گفت: توجه به استاندارد در ارائه خدمات و محصولات به معنای ایجاد و تامین امنیت خاطر و ارتقای اعتماد و سطح رضایتمندی شهروندان است.

صفرزاده افزود: غفلت و بی‌توجهی به موضوع استاندارد می‌تواند حوادث تلخ و ناگواری مثل حادثه روستای شوریک خوی را بوجود آورد، فلذا از دستگاه‌های خدمات‌رسان انتظار می‌رود که خدماتی که به مردم و شهروندان ارائه می‌دهند خدمات استانداردی باشد.

وی همچنین از دبیرخانه شورای استاندارد استان خواست نسبت به معرفی محصولات و کالاهای تولیدی استاندارد استان از طریق صداوسیمای مرکز استان اقدامات لازم را بعمل آورد.

ضرورت نظارت بر نحوه جمع آوری و تحویل مواد اولیه به صنایع تبدیلی بویژه نظارت بر نحوه جمع آوری و تحویل سیب تولیدی استان به کارخانجات از دیگر موارد مورد تاکید صفرزاده در این جلسه بود.

رعایت استانداردها در ارائه خدمات شهری، استانداردسازی سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس و استانداردسازی فضاهای آموزشی و خوابگاههای دانشجویی از دیگر موارد مورد اشاره و تاکید معاون استاندار در جلسه امروز شورای استاندارد استان بود که مسئولان ذیربط در خصوص موارد مطروحه گزارشهای لازم را ارائه نمودند.

در این جلسه مطلبی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری در رابطه با وضعیت استاندارد خدمات شهرداری ها و شهربازی های استان، آراسته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در رابطه با اثرگذاری تجهیزات صنعتی غیراستاندارد بر محیط زیست، اسکندری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در رابطه وضعیت استاندارد سردخانه ها، آسانسورها و خانه های بازی در استان، رحمانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در رابطه با استانداردسازی سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس استان، نقی زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ارتباط با اجرای توصیه نامه های ایمنی و استانداردهای کار گزارشات و توضیحات خود را به اعضای جلسه ارائه کردند.

در ادامه این جلسه صفرزاده از اداره کل استاندارد استان خواست از ظرفیت دستگاههای خدمات رسان برای اجرا و ارتقای شاخص های استاندارد در استان استفاده نماید.

همچنین در این جلسه با نظر اعضای جلسه مقرر شد مراسم روز ملی استاندارد در یکی از واحدهای تولیدی استان که واجد استانداردهای لازم است برگزار شود.

کد خبر : ۴۱۶۰۴۱