خبرگزاری کار ایران

امام جمعه ماکو:

هیئت‌های عزاداری در منطقه آزاد ماکو ساماندهی می‌شوند

رئیس شورای فرهنگی منطقه‌آزاد ماکو گفت: هیئت‌های عزاداری برای بهره‌بردن از فیوضات ماه محرم در منطقه‌آزاد ماکو ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ماکو، حجت‌الاسلام ایوب رنجبری در جلسه شورای فرهنگی منطقه عمومی منطقه‌آزاد که با حضور اعضا برگزار شد با اشاره به اهمیت عزاداری‌های ماه محرم و لزوم ساماندهی آنها برای بهره‌بردن از آن به وضعیت نابسامان برخی از هیئت‌های عزاداری در این منطقه اشاره کرد و افزود: در ماه محرم امسال برخی هیئت‌های عزاداری با حضور در خیابان‌ها علاوه بر ایجاد ترافیک و مشکل درتردد مردم از حضور در مساجد هم امتناع می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از این عزاداری‌ها دراین منطقه دچار آسیب شده‌اند، خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های افراط و تفریط‌گونه و استفاده از لوازم و وسایل غیر مجاز و بدعت‌ها باعث شده، عزاداری‌های ماه محرم از مسیر اصلی خود خارج شود.

 اسماعیل‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد ماکو هم در این جلسه با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو برای حمایت از هیئت‌های عزاداری تمام تلاش و سعی خود را بکار می‌برد، اظهار کرد: برای آگاه‌سازی و مساعدت برای بالا بردن کیفیت عزاداری‌ها و بهره بردن مناسب از آن از هیئت های عزاداری حمایت می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد هاشمی امام جمعه شوط نیز در ادامه این جلسه بیان دین و ولایت باید در عزاداری‌ها مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: عزاداری‌های ما در ماه محرم باید در شان و جایگاه امام حسین (ع) باشد.

وی توجه به سیره امام‌حسین(ع) و ایجاد تحول وانقلاب درونی را از دستاوردهای هیئت های عزاداری اعلام کرد که باید در عزاداری ها مورد توجه قرا گیرد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه همچنین در مورد تکدی گری در منطقه آزاد ماکو بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد بر طبق قانون تمامی متکدیان خیابانی هرچه سریعتر از سطح شهرهای منطقه آزاد ماکو جمع آوری شود.

کد خبر : ۴۲۵۲۴۷