خبرگزاری کار ایران

واکنش شهردار ارومیه به مساله تفکیک اراضی زمین‌های ارتش

شهردار ارومیه گفت: هنوز موضوع پادگان ارتش این شهرستان قطعی حل نشده است.

محمد حضرت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با بیان اینکه هنوز موضوع پادگان قطعی حل نشده، اظهار کرد: برابر قانون یکصد و یک،  سهم شهرداری از اراضی پادگان ارتش ارومیه ۴۳ درصد برابر 35 هکتار است.

وی افزود: بر این اساس و برابر تصمیم دو سال قبل شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه ، فضای موجود به فضای سبز و فرهنگی اختصاص یافته است که این فضا در خیابان امام (ره) جدید واقع شده است.

شهردار ارومیه ادامه داد: سهم ارتش از این اراضی محل ساختمان لشکر و ساختمان های اطراف آن شامل بیمارستان، مسجد، محل استقرار قرارگاه شمالغرب، اسلحه و مهمات، فروشگاه اتکا، دادسرای نظامی، تالار غزال و مهدا است که فعلا ارتش از آنها استفاده می کند و نیز در منطقه کاشانی محل خانه های سازمانی و بخشی از زمین چسبیده به سومون آباد است و حال نمیدانم نظر دوستان به اصطلاح معترض کدام تفکیک ها است که محل بحث ما است؟

وی تاکید کرد: وجود قرارگاه شمالغرب نزاجا برای امنیت منطقه خیلی ضروری است و شهر  تبریز خیلی وقت است که دنبال استقرار قرارگاه در تبریز است.

شهردار ارومیه اظهار کرد: فضاهای موجود هنوز تحویل شهرداری نشده اما رفاقتی وارد پادگان شدیم، درختان را پلاک کوبی کردیم و ۴ کامیون برای آبیاری درختان اختصاص دادیم ولی متاسفانه بخشی از درختان خشک شده و برابر نظر کارشناسان آفت زده بودند.

وی خاطرنشان کرد: این قول را خدمت شهروندان میدهم که سهم شهرداری را برای طراحی بعنوان فضای سبز و یکی از آثار فاخر جهان به مسابقه بگذارم و هرگز اجازه تفکیک را به کسی ندهم.

کد خبر : ۴۲۵۳۰۲