خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه:

معابر حادثه‌خیز در ارومیه شناسایی و ساماندهی می‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه از شناسایی و ساماندهی معابری که از آمار بالای تصادف برخوردارند، خبر داد.

سیروس ذاتی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه در تشریح جزئیات این طرح گفت: کارشناسان این معاونت با بررسی آمار مربوط به تصادفات روی داده در سطح شهر، 12 نقطه از معابری که بیشترین تصادفات در آنجا اتفاق افتاده را شناسایی کرده اند.

وی برخی از معابر حادثه‌خیز را شامل مابین تقاطع های خاتم الانبیا تا ابوذر، بلوار دستغیب - مافی، پل میرزای شیرازی تا پل مدرس، تقاطع امام علی و بلوار شیخ شلتوت تا خیابان پزشکان اعلام کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک در خصوص اقدامات انجام شده برای ساماندهی این معابر اظهار داشت: پس از شناسایی نقاط حادثه‌خیز طی مطالعاتی کارشناسان این معاونت به بررسی علل تصادفات روی داده در این معابر پرداختند و بر اساس این مطالعات راهکارهایی برای کاهش تصادفات برای این معابر پیشنهاد داده شده است.

به گزارش‌ایلنا، سپس طی جلسه‌ای با حضور سازمان‌ها و معاونت‌های مرتبط شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی، بهترین گزینه‌ها برای عملیاتی کردن و سازماندهی معابر حادثه خیز انتخاب شده است که به زودی در این خصوص اقدام خواهد شد.

مهندس ذاتی در پایان خاطر نشان کرد: با بررسی علل و عوامل موثر در تصادفات مشخص شده که نقش عامل انسانی در بروز تصادفات خیلی بیشتر از سایر عوامل بوده و  این موضوع لزوم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت فرهنگ رانندگی را از سوی شهروندان می رساند.

 وی در پایان از شهروندان خواست نسبت به رعایت اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی اهتمام بیشتری داشته باشند.

کد خبر : ۴۲۶۳۵۹