خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان:

اطلاعات 1121 نفر در بوکان سرشماری و وارد سامانه سیب شده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت:1121 هزار نفر از جمعیت‌شهری بوکان سرشماری و اطلاعات آنها وارد سامانه شده است.

به گزارش ایلنا از بوکان، محمد عباسی در بازدید از مرکز جامع شهدا بوکان گفت: به کاربران نمونه برنامه سیب که در زمینه های دقت و سرعت عمل در انجام سرشماری و ورود داده ها به سامانه دارای عملکردی بهتری باشند هم به صورت معنوی و هم به صورت مادی مورد تشویق قرار می‌گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان درباره اهمیت سامانه سیب اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه سیب که در زمینه ارائه خدمات سلامت در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت اجرا می‌شود، تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، انواع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی در این سامانه تجمیع می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه تمام ثبت‌ها از شیوه کاغذی به الکترونیکی تبدیل می‌شود و دسترسی به اطلاعات بهداشتی درمانی افراد جامعه با سهولت و دقت بیشتری انجام می‌شود و گام مهمی در زمینه ی توسعه فناروی اطلاعات در بخش بهداشت و درمان منطقه محسوب می‌شود.

عباسی به آخرین آمار ورود اطلاعات به این سامانه در شهرستان بوکان اشاره کرد و گفت: تا کنون صد در صد جمعیت روستایی که 58710 نفر هستند سرشماری و اطلاعات آنها وارد سامانه شده و ا112 هزار نفر از جمعیت شهری بوکان نیز سرشماری و اطلاعات آنها وارد سامانه شده است.

به گزارش ایلنا، شهرستان بوکان دارای 16 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، 8 پایگاه سلامت شهری و 63 باب خانه بهداشت روستایی است.

کد خبر : ۴۲۷۱۳۱