خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

روند طراحی و مهندسی مجتمع پتروشیمی میاندوآب به 68 درصد رسید

رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت‌استان آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون، روند طراحی و مهندسی مجتمع پتروشیمی میاندوآب به 68.32 درصد رسید است.

جعفرصادق اسکندری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اشاره به روند عملیات احداث پتروشیمی میاندوآب اظهار داشت: شرکت پتروشیمی میاندوآب با هدف توسعه این صنعت و افزایش صادرات محصولات پتروشیمی تاسیس می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن، توسعه صنایع پایین دستی، توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در منطقه و قطع وابستگی و تامین نیاز بازار داخلی در شهرستان میاندوآب نیز با این پروژه دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: این پروژه هم اکنون با نظارت کارشناسان کارفرما و همکاری پیمانکاران ایرانی و بومی در مرحله ساختمان و نصب است.

اسکندری با اشاره به محصول تولیدی و موارد کاربرد آن بیان کرد: مجتمع پتروشیمی میاندوآب برای تولید پلی‌اتیلن سنگین با ظرفیت اسمی حداکثر 175 هزار تن در سال در نظر گرفته شده و محصول آن در ساخت و تولید انواع لوله های پلاستیکی، تولید روکش انواع کابل و سیم و نیز ساخت مخازن ذخیره انواع مواد شیمیایی کاربرد دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: از سوی دیگر، محصول تولیدی آن، تولید انواع ظروف و بطری پلاستیکی، تولید انواع اسباب‌بازی، تجهیزات ورزشی و لوازم خانگی، تولید انواع فیلم و ظروف بسته‌بندی مواد غذایی و بهداشتی و نیز تولید انواع قطعات پلاستیکی صنعتی در صنایع مختلف است.

اسکندری پیشرفت کل پروژه را تا پایان آبان ماه نزدیک 25 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: در این باره طراحی و مهندسی آن 68.32 و تدارکات و امور کالا نیز 35.30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن، سبویل و ساختمان آن دارای 25.89 و نصب و پیش راه اندازی مجتمع نیز 1.69 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کد خبر : ۴۳۴۱۷۰