خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از مسئولان بهره برداری شد؛

افتتاح مدرسه مشارکتی 6 کلاسه مرحوم سلیمان مسرور در مهاباد

آیین بهره برداری از مدرسه مشارکتی 6 کلاسه مرحوم سلیمان مسرور در شهرستان مهاباد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از مهاباد، در ابتدا کامبیز شاوله معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مهاباد در این آیین گفت: قرآن کریم به عنوان کتاب سعادت و راهنمایی بشریت، با -اقرا، بخوان – شروع می کند و وقتی قرآن به پیامبر اکرم (ص) نازل می شود، می فرماید: -اقرا بسم ربک الذی خلق- و قلم سوگند یاد می کند طبق این آیه قرآن اهمیت فراگیری علم ودانش بر همگان روشن است.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد بیان کرد: خیرین مدرسه ساز زمینه علم آموزی دانش آموزان،جوانان و نوجوانان را فراهم می کنند که با انفاق مال خود به مسئله تعلیم اهمیت می دهند، مدرسه محلی برای کسب علم و دانش است و خیرین با فراهم کردن زمینه تعلیم و تربیت برای آخرت خویش ثروت اندوزی می کنند و بازده این امر خیر را هم برای امروز و هم برای آینده فراهم می سازند.

شاوله در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از خانواده خیر بزرگوار زنده یاد سلیمان مسرورگفت: تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز بر این است تا بساط مدارس فرسوده و مخروبه در مهاباد برچیده شود که البته تحقق این کار تنها از عهده ما خارج است و باید همه مجموعه‌های خیرخواهانه ی خیرین در این حوزه یاری گر ما باشند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان غربی گفت: این پروژه، با زیربنای 384 مترمربع و با اعتبار 35 میلیارد ریال به صورت مشارکتی با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی احداث گردیده است که از این مبلغ، 2.5 میلیارد ریال توسط خانواده مرحوم سلیمان مسرور و مابقی توسط اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز استان آذربایجان غربی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: از سال  77 تاکنون 62 باب مدرسه درقالب دویست و نود و یک کلاس درس توسط بیست و هفت نفر از خیرین مدرسه ساز مهابادی دراین شهرستان احداث شده و تحویل آموزش وپرورش داده شده است.

وی افزود: از سال 77 تاکنون هزار و87  باب مدرسه درقالب پنج هزار و54 کلاس درس در استان آذربایجان غربی توسط خیرین ساخته شده است.

یوسف قاضی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز مهاباد هم در این مراسم گفت : تا به حال در شهرستان مهاباد 72 قظعه زمین به آموزش وپرورش اهدا گردیده که از میان آنها 65 قطعه به مدرسه تبدیل شده اند و 7 مورد دیگرنیز در حال اجرا بوده و در صورت به سرانجام رسیدن تعهدات خیرین و دولت آنها هم به بهره برداری خواهند رسید.

در خاتمه «عمر رسولی» به نمایندگی از خانواده مرحوم سلیمان مسرور در خصوص روند اجرایی ومراحل احداث مدرسه گزارشی ارائه نمود و با اهداء لوح و هدایا ازخانواده خیر مرحوم سلیمان مسرور قدردانی شد.

به گزارش ایلنا، بیش از دویست نفر از دانش آموزان این شهرستان در حال حاضر در این مدرسه فعالیت تحصیلی خود را آغاز کرده اند.

کد خبر : ۴۳۶۱۷۰