خبرگزاری کار ایران

مرزنگ در گفت وگو با ایلنا خبر داد:

تجهیز بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد به دستگاه اتوکلاو جدید

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: یک دستگاه استریل جدید به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان اختصاص یافت.

سامرند مرزنگ در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مهاباد، گفت: اتوکلاو بهترین روش استریل کردن وسایل است در  این روش  کلیه میکروب‌ها اعم از معمولی و اسپورها از بین می رود.

 وی افزود: دستگاه اتوکلاو 500 لیتری به ارزش بیش از 1 میلیارد ریال و از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی خریداری شده و بزودی در این بیمارستان نصب و راه اندازی می شود.

مرزنگ اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد دارای دو دستگاه اتوکلاو هر کدام با ظرفیت 300 لیتر بود  که قدمت هریک از این دستگاه ها به بیش از 20 سال می رسید و هزینه نگهداری و تعمیر آن بسیار بالا بود و یکی از دستگاه‌ها از رده خارج شده بود به همین علت با عنایت جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و پیگیری های انجام یافته توسط مدیریت این شبکه دستگاه جدید به این بیمارستان اختصاص یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در خاتمه گفت: دستگاه دیجیتالی دو درب مولد دار بوده و دارای دقت بیشتر و کیفیت بالاتر است و روزانه به طور متوسط تعداد 500 عدد ست و ابزار آلات جراحی برای اتاق عمل، اورژانس، بخش‌های ویژه و سایر بخش‌های بستری توسط این دستگاه استریل و ضدعفونی می شود.

کد خبر : ۴۳۸۰۴۵