خبرگزاری کار ایران

157 کیلومتر فیبر نوری با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در آذربایجان غربی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۵۱۲

مدیر کل فناوری و ارتباطات آذربایجان غربی گفت:157 کیلومتر فیبر نوری با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در مسیر ایواوغلی به بازرگان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا،قاسم جلیلی نژاد از اجرای یک هزار کیلومتر فیبرنوری در استان آذربایجان غربی خبر داد وگفت: این پروژه فیبر نوری که از پروژه های مهم شرکت ارتباطات زیر ساخت است که بخش پایانی آن با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در مسیر ایواوغلی به بازرگان به بهره برداری می رسد.

وی انجام توسعه یک هزار کیلومتر فیبر نوری در سطح استان را به منظور تامین زیرساخت های ارتباطی برشمرد و گفت: این پروژه برای پشتیبانی ارتباطات کشور نظیر آماده سازی بسترهای شبکه ملی اطلاعات، ترانزیت پهنای باند منطقه ای به کشورهای همسایه با توجه به همسایگی این استان با سه کشور ترکیه ،جمهوری آذربایجان و عراق، ونیازمندیهای ارتباطی اپراتورهای دارای مجوز در استان و پشتیبانی سایراستانها انجام می شود.

مدیر کل ICT استان افزود: از ظرفیت‌های ایجاد شده در پهنای باند استان حداکثر یک‌سوم مورد بهره برداری قرار می گیرد،که انتظار می‌رود ارگانها و سازمان‌های دخیل، در راستای استفاده بهینه از تمامی ظرفیت های ایجاد شده برای تولید محتوا و خدمات تلاش مضاعف کنند.

وی افزود: ایجاد بستر سرمایه‌گذاری بخش‌های غیردولتی و خصوصی در حوزه های تولیدمحتوا و خدمات، توسعه زیرساخت مراکز داده بزرگ در راستای اجرای سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات، تامین زیرساخت‌های اصلی در صنعت فناوری اطلاعات و رشد و توسعه کسب‌وکارها و همچنین تبدیل شدن به هاب منطقه و قطب مراکز داده بزرگ در کشور از اهداف و برنامه های این استان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز