خبرگزاری کار ایران

ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر توسط صندوق کار آفرینی امید در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۰۴۴

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی گفت: این صندوق در چند سال اخیر با پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال برای سه هزار و ۸۶۲ نفر در سطح استان را فراهم کرده است.

علی‌رضا آخوندزاده در گفت‌وگو با ایلنا،  به طرح های به بهره برداری رسیده در قالب یک روستا یک محصول، روستا بدون بیکار و حمایت از 16 روستای هدفگذاری شده در سطح استان با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال  اشاره کرد واظهار داشت: در این مدت تعداد 250 فقره تسهیلات  پرداخت شده که برای 280 نفر  زمینه  اشتغال فراهم شده است.

وی به هدفگذاری 34 روستا تا پایان سال برای حمایت در زمینه یک روستا یک‌محصول و روستای بدون بیکار اشاره کرد و گفت: تاکنون در هین زمینه 14 روستا حمایت و تسهیلات آنها پرداخت شده است . 

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی بیان کرد:  از ابتدای طرح اشتغال پایدار روستایی در سطح استان  یک هزار و ۵۶۷ فقره تسهیلات اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال برای اشتغال سه هزار و  ۸۶۲ نفر پرداخت شده است و 118 فقره صندوق خرد محلی زنان روستایی نیز مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید بوده است .

 وی به روستاهای مورد حمایت صندوق اشاره کرد و گفت: روستای اوچ تپه، بوکان، روستای حسنلو نقده، روستای حمزه کندی و مافی کندی سلماس، روستای کلاکین، پیرانشهر، روستای ارس پلدشت، روستای آغبلاغ، خوی، نصرت آباد تکاب، روستای قره قوزلوی افشار شاهین‌دژ، روستای عسکر آباد کوه ارومیه و روستای گل سلیمان و قوزلو میاندوآب از جمله روستاهای مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید استان است.

آخوندزاده  اضافه کرد: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق است.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا، صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز