خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

از ورود سازمان‌های مردم‌نهاد به بحثاعتیاد هراسی نداشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۷

متأسفانه در رابطه با مسائلی چون پیشگیری از اعتیاد، ترک اعتیاد و در مجموع برخورد با مواد مخدر هنوز به یک سیستم علمی کارآمد در کشور نرسیده‌ایم.

ایلنا: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از ورود سازمان‌های مردم‌نهاد به بحثاعتیاد هراسی نداشته باشیم. ترس از ورود سازمان‌های مردم‌نهاد برای ورود به بحثاعتیاد و برخی معضلات اجتماعی دیگر مانع از رفع آن‌ها می‌شود چرا که همواره در برخورد به این معضلات اجتماعی خود مردم هستند که در قالب سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند موفق باشند.

به گزارش ایلنا؛ ایرج عبدی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره نحوه برخورد با پدیده اعتیاد و بازگشت بیماران مبتلا به اعتیاد به دامن جامعه، گفت: متأسفانه در رابطه با مسائلی چون پیشگیری از اعتیاد، ترک اعتیاد و در مجموع برخورد با مواد مخدر هنوز به یک سیستم علمی کارآمد در کشور نرسیده‌ایم.

نماینده مردم خرم‌آباد، با تاکید بر اینکه مقابله با اعتیاد نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مختلف در کشور است، ادامه داد: اگرچه دراین بخش ابتدا باید به موضوع جلوگیری از توزیع مواد مخدر در جامعه اندیشید، اما توجه به مراحل بعدی همچون جمع‌آوری معتادان و درمان آنان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگرچه مراحل اولیه باید از سوی دولت انجام شود ولی می‌توان در مراحل بعدی همچون برگزاری جلسات مشاوره برای معتادان بهبود یافته از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: برای برخورد با این معضل اجتماعی باید از بخش خصوصی کمک بگیریم و در این راستا از ورود سازمان‌های مردم‌نهاد به بحثاعتیاد هراسی نداشته باشیم. ترس از ورود سازمان‌های مردم‌نهاد برای ورود به بحثاعتیاد و برخی معضلات اجتماعی دیگر مانع از رفع آن‌ها می‌شود چرا که همواره در برخورد به این معضلات اجتماعی خود مردم هستند که در قالب سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند موفق باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: باید سازمان‌ بهزیستی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیری پیش‌بینی کنند تا سازمان‌های مردم‌نهاد بتوانند با حمایت دولت به این موضوع ورود داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: انجمن معتادان گمنام(NA) می‌تواند در ورود به موضوع نگهداری معتادان بعد از ترک موفق باشد زیرا تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته و برای ورود گسترده‌تر به بحثنیازمند حمایت دولتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز