خبرگزاری کار ایران

علت فوت ۱۵معلول مرکز نارمک از زبان مدیر کل بهزیستی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۷۶۱

در مرکز نگهداری معلولان نارمک به ازای هر ۱۵ کودک معلول، یک مادریار در شب و به ازای هر ۱۸ تا ۲۲ مددجو یک مادریار در شب وجود دارد.

ایلنا: مدیر کل بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به تشکیل ۳ گروه برای پیگیری علت فوت ۱۵ معلول در مرکز نگهداری معلولان نارمک به تشریح دلایل فوت این افراد پرداخت.

به گزارش " مصطفی سراج " مدیرکل بهزیستی شهرستان تهران در واکنش به انتشار خبر فوت ۱۵ معلول در طی یک سال در مرکز نگه داری از معلولین نارمک سازمان بهزیستی گفت: افرادی با شدید‌ترین نوع معلولیت را به مرکز نگهداری نارمک منتقل می‌کنیم زیرا یکی از مجهز‌ترین مراکز است و ساختمان آن نیز به تازگی به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: معلولین این مرکز دچار چندین معلولیت هستند و با وجود آنکه ما نباید معلولانی را که خانواده دارند نگه داری کنیم اما به علت معلولیت شدید آن‌ها را پذیرفتیم. همچنین ۵ نفر از معلولین این مرکز مبتلا به ایدز و هپاتیت هستند.

سراج ادامه داد: برخی از این معلولین ۵،۶و حتی ۱۷ بار به بیمارستا ن اعزام شده‌اند و بیمارستان‌ها هم به سختی این افراد را پذیرش می‌کنند. بیمارستان بهرامی، بقیه الله، امام حسین، بوعلی و… از بیمارستانهایی هستند که معلولین را به آنجا اعزام می‌کنیم.


مدیرکل سازمان بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به اینکه ۳ نفر از این ۱۵ معلول در هنگام مرگ در مرکز بوده‌اند گفت: این سه فرد با نام‌های هاله جام جم ۴۳ ساله، محمد خلجی ۱۶ ساله و حدیثمزد آبادی ۲۱ ساله دارای بیماری‌های متعدد بوده‌اند که برای فوت آن‌ها سه گروه پیگیری تشکیل شده است.

وی افزود: هاله جام جم بار‌ها مورد معاینه قرار گرفته بود و از طریق ‌آنتی بیوتیک خوراکی و وریدی تحت درمان و با مشکلاتی همچون لخته وریدی و تب مواجه بود. علت فوت او ذات الریه ذکر شده است. این فرد توسط خانواده‌اش برای درمان به امریکا رفته که گفته شده بود بیش از ۲۳ سال عمر نمی‌کند در حالی که هنگام فوت۴۳ سال سن داشت.

وی در مورد یکی دیگر از فوت شده‌گان این مرکز به نام محمد خلجی گفت: او از دو ماه پیش دچار تشنج‌های مکرر بوده است و چند بار به بیمارستان رفته و براساس اعلام یکی از گروه‌های کار‌شناسی بر اساس سرکشی‌هایی که انجام شده در شب فوت مشکلی نداشته و در ساعت ۲ تا ۳۰ / ۲ شب هنگام سرکشی ناظم خود فرد از جا بلند شده. علت فوت او مشکلات قلبی، عروقی بوده است.

سراج گفت: درخواست کردیم که پزشکی قانونی علت مرگ او را مشخص کنند که خانواده‌اش موافقت نکرده‌اند. در شب فوت او پزشک ما حضور نداشته است بنابراین ناچار شدیم گواهی فوت را از پزشک دیگری بگیریم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در مورد، یکی دیگر از فوت شدگان گفت: حدیثمزد آبادی که ۲۱ سال سن داشته داروهای متعددی استفاده می‌کرد که قبل از فوت عملیات احیا توسط مجرب‌ترین بهیاران ما صورت گرفت.

سراج در پاسخ به اینکه چرا در این موارد با اورژانس تماس صورت نگرفته است گفت: نیازی به حضور اورژانس نبوده است و بهیاران ما اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

وی در مورد پرسنل این مرکز گفت: ۱۴۵ پرسنل در این مرکز در سه شیفت و همچنین در کلینک‌های این مرکز مشغول به کار هستند و سه پزشک عمومی، متخصص اطفال و یک متخصص اعصاب و روان نیز روز‌ها در مرکز حضور دارند و به ازای هر ۱۵ کودک معلول یک مادریار در شب و به ازای هر ۱۸ تا ۲۲ مددجو یک مادریار در شب وجود دارد و بهیار و کمک بهیار نیز در بخشهای مختلف وجود دارد. به طور عمومی برای هر ۲۰ نفر ۴۰ تا ۴۵ پرسنل وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی تهران در مورد این مسئله تعداد مراقبین معلولین در روز ۳۰ و در شب ۱۵ نفر است گفت: به نظر می‌آید که در روز نیروی کمتری نیاز باشد در حالی که این گونه نیست و در روز فعالیت‌ها بیشتر است.

سراج در ادامه نام افراد فوت شده در بیمارستان‌ها و همچنین نام بیمارستان‌ها را اعلام کرد: «طاهره همتی» در تاریخ شش فروردین ماه در بیمارستان بهرامی، «مطهره رضایی» ۲۰ فروردین ماه در بیمارستان بهرامی، «پیام رفیعی محجوب» ۳۱ فروردین ماه در بیمارستان بهرامی، «شقایق پرفکری» شش اردیبهشت ماه در بیمارستان بهرامی، ‌ «حمید رضا دیندار» سوم تیرماه در بیمارستان بقیه الله، «علی پوردشتی» سوم مهرماه در بیمارستان امام حسین‌(ع)، «حسین ‌رستمی» هفتم مهرماه در بیمارستان امام حسین(ع)، «امیر تاجیک» ۱۱ آذرماه در بیمارستان بهرامی، «جاسم صاحبدل» ۲۷ آذرماه در بیمارستان بهرامی، «زینب موسوی» هفتم دی ماه در بیمارستان امام حسین(ع)، «فردیس اکبری» هفتم اسفند ماه در بیمارستان بهرامی و «زینب شیری» ۱۷ اسفندماه در بیمارستان بهرامی ۱۲ کودک معلولی بودند که در سال جاری پس از اعزام به بیمارستان فوت شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز