خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن علمی مددکاری در گفتگو با ایلنا:

مشکل مسکن، مهم ترین دلیل عدم تمایل به فرزندآوری است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۶۲

«دولت اگر می‌خواست برای افزایش جمعیت کمکی کند باید افزایش قیمت‌ها را متوقف می‌کرد. تورم ۳۰ - ۴۰ در صدی به این معنا است که خانواده‌ها سی درصد به سمت ناتوانی اقتصادی پیش رفته‌اند. بنابراین چگونه می‌توان انتظار داشت که به فکر افزایش تعداد خانواده خود باشند.»

رئیس انجمن علمی مددکاری ایران با اشاره به نتایج تحقیقاتی که به تازگی در این مرکز صورت گرفته است، مهم‌ترین دلیل بی‌میلی خانواده‌های ایرانی به فرزندآوری را مشکل مسکن دانست و گفت: ایجاد محدودیت‌های قانونی راهکار خوبی برای تشویق مردم به ازدواج و فرزند آوری نیست.

مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاری، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد ایجاد محدودیت‌های قانونی برای استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری گفت: در زمانی که روشهای پیشگیری از بارداری آزاد و برخی از آن‌ها رایگان بود ما شاهد تعداد قابل توجهی سقط جنین غیر قانونی در کشور بودیم.

این استاد دانشگاه، مشکلات مربوط به مسکن و در آمد را از مهم‌ترین دلایل عدم تمایل به فرزند آوری دانست و افزود: به جای اینکه به اینگونه مسائل پرداخته شود، بهتر است که دلایل عدم ازدواج افراد مجرد و عدم تمایل زوجهای جوان برای بچه دار شدن بررسی شود. باید ازا قشار مختلف مردم، مانند ‌دانشجویان، کارگران و… بپرسند که چرا ازدواج نمی‌کنند، به صرف ایجاد محدودیت‌ها نمی‌توان انتظار داشت که مردم ازدواج کنند و بچه دار شوند.

اقلیما ادامه داد: ما در انجمن علمی مدد کاری پروژه تحقیقاتی را در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها آغاز کرده‌ایم که تا سی هزار نفر جامعه آماری را در بر می‌گیرد. در این تحقیق از زوج‌های جوان که بیش از ۵ سال است که ازدواج کرده‌اند، دلیل بچه دار نشدنشان را پرسیده ایم، مشکلات مسکن و سطح درامد مهم‌ترین دلایل بوده‌اند.

این مدد کار اجتماعی گفت: برای افزایش جمعیت روشهای منطقی تری از جمله در اختیار قرار دادن امکاناتی مانند مسکن به زوجهای جوان وجود دارد.

وی افزود: دولت اگر می‌خواست برای افزایش جمعیت کمکی کند باید افزایش قیمت‌ها را متوقف می‌کرد. تورم ۳۰ - ۴۰ در صدی به این معنا است که خانواده‌ها سی درصد به سمت ناتوانی اقتصادی پیش رفته‌اند. بنابراین چگونه می‌توان انتظار داشت که به فکر افزایش تعداد خانواده خود باشند.

اقلیما در پایان اظهار کرد: اگر مسئولین دو راهبردی را که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند یعنی شایسته سالاری و پاسخگویی را در نظر داشته باشند، شاهد این گونه سیاستگذاری‌های غلط نخواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز