خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن علمی مددکاری کشور در گفتگو با ایلنا:

برنامه‌ریزی‌ اجتماعی به معنای دخالت در زندگی شخصی جوانان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۰۰

«ه نظر می‌آید که ایجاد محدودیت‌ها از سوی خانواده و جامعه سبب پنهانی شدن برخی روابط در میان نوجوانان می‌شود و طبعا روابط پنهانی آسیب‌هایی مختلفی را به بار می‌آورد.»

رئیس انجمن علمی مددکاری کشور با بیان اینکه برخورد‌های نا‌محترمانه و غیر قانونی با جوانان در مکانهای عمومی آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری را به وجود می‌آورد گفت: برنامه ریزی‌های اجتماعی و فرهنگی به معنای دخالت در زندگی شخصی افراد نیست.

«مصطفی اقلیما» رئیس انجمن علمی مددکاری کشور، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد سن شروع رفتارهای جنسی آزاد در کشور گفت: آمار رسمی در این زمینه وجود ندارد اما به نظر می‌آید که سن ارتباط آزاد جنسی در میان نوجوانان به ۱۵ سال رسیده است.

وی افزود: در مورد علت بروز این پدیده به نظر می‌آید که ایجاد محدودیت‌ها از سوی خانواده و جامعه سبب پنهانی شدن برخی روابط در میان نوجوانان می‌شود و طبعا روابط پنهانی آسیب‌هایی مختلفی را به بار می‌آورد.

این مددکار اجتماعی ادامه داد: هنگامی که در پی برخی تصمیم گیری‌ها از سوی مسولان، با نوجوانان و جوانان در خیابان برخورد می‌شود، به جای اینکه این افراد در مکان‌های عمومی باشند در خانه قرار می‌گذارند، بنابر این رابطه‌ای که قرار است در حد یک گفتگو و قدم زدن در مکان‌های عمومی باشد شکل دیگری به خود می‌گیرد.

اقلیما گفت: برخورد‌ها نا‌محترمانه در خیابان با جوان‌ها به بهانه‌های مختلف سبب ایجاد فشار عصبی و خشمی می‌شود که این فشار عصبی جوان‌ها را در گوشه خانه منزوی می‌کند و گاه سبب می‌شود که آن‌ها برای خالی کردن این فشار عصبی به مصرف مواد مخدر روی بیاورند.

وی ادامه داد: در اسلام به نگهداشتن آبروی انسان‌ها بسیار تاکید شده است در حالی که شاهد هستیم به بهانه‌های مختلف در خیابان با جوان‌ها برخورد و به خانواده‌هایشان اطلاع داده می‌شود. مسولین نباید توقع داشته باشند که جوان‌ها مانند افراد میانسال لباس بپوشند یا رفتار کنند. رفتارهای دوران جوانی مقتضیات خاص خودش را دارد و الزاما نا‌هنجاری یا بی‌اخلاقی نیست.

رئیس انجمن علمی مددکاران در مورد برخورد خانواده‌ها پس از اطلاع از ارتباط فرزندشان با جنس مخالف، افزود: در مساله ارتباط با جنس مخالف در بسیاری از موارد با برخوردهای افراطی و غیر معقول خانواده به دوشکل متفاوت برای دختر و پسر روبرو می‌شویم یه طوری که بار‌ها شاهد این صحنه بوده‌ایم که خانواده‌ها هنگامی که متوجه می‌شوند پسر نوجوانشان یک یا حتی چند دوست دختر دارد با خوشحالی و افتخار با آن برخور می‌کنند و از طرفی اگر این اتفاق برای دخترشان رخ دهد چنان برخوردی با او می‌شود که سبب آسیب دیدن روح و روان او برای تمام طول عمرش می‌شود و یا حتی در مواردی شاهد بوده‌ایم که این برخورد شدید منجر به فرار دختران از خانه شده است.

وی در پایان اشاره کرد: مسولین باید توجه کنند که برنامه ریزی‌های اجتماعی و فرهنگی به معنای دخالت در زندگی شخصی افراد نیست و من تقاضا می‌کنم که در این گونه مسائل تنها بر اساس قانون عمل شود و تا جرمی صورت نگرفته دستگاههای انتظامی با جوان‌ها برخوردی نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز