خبرگزاری کار ایران

توسط بهزیستی انجام می گیرد:

اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد در مهد کودک ها و مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۸۶۷

«در مهدهای کودک بیش از یک میلیون کودک تحت پوشش آموزش هستند که ظرفیت و فرصت مناسبی برای آموزش از ابتدایی‌ترین سن یادگیری است.»

رییس سازمان بهزیستی کشور از آموزش مهارت زندگی و پیشگیری از اعتیاد در مهد کودک‌ها و همچنین به دانش آموزان ابتدایی پس از امضای تفاهم نامه با اموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ایلنا، همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اجتماعی محور کردن مواد مخدر گفت: داشتن درک صحیح از بحثمواد مخدر و انتقال آن به مسولین، جامعه اولین اقدام در اجتماعی کردن موضوع اعتیاد است و در این راستا باید برنامه‌های مدونی برای سطوح مختلف اعم از مهدهای کودک، مدارس، دانشگاهیان، خانواده‌ها و عموم جامعه تولید شود.

وی افزود: بهزیستی به عنوان یک دستگاه میانی و اجرایی برنامه مدونی را براساس نیاز خوشه‌های مختلف و در حوزه‌های مختلف جمعیتی تولید کرده است که امسال از آن رونمایی خواهد شد.

وی با تاکید براینکه رویکرد سازمان بهزیستی در امر اجتماعی کردن مواد مخدر خانواده محور است در مورد برنامه ‌سازمان بهزیستی برای مهدهای کودک اظهار کرد: پایه‌ای‌ترین سن آموزش و تربیت پذیری سنین مهدهای کودک است و در جاده سلامتی به عنوان با اهمیت‌ترین بخش برنامه به دنبال انسجام بخشی در شخصیت کودکان هستیم. برنامه‌های سازمان در این بخش کاملا توسعه‌ای است.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: براساس این برنامه مقرر شده حداقل یکی از مربیان تمام مهدهای کودک به عنوان مربی آموزش دیده مهارتهای زندگی و پیشگیری با زبان کودکان باشند تا آسیبهای اجتماعی و اعتیاد را متناسب با سن کودکان به آن‌ها آموزش دهند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۰ هزار مهد کودک در کشور عنوان کرد: در این مهدهای کودک بیش از یک میلیون کودک تحت پوشش آموزش هستند که ظرفیت و فرصت مناسبی برای آموزش از ابتدایی‌ترین سن یادگیری است.

هاشمی ادامه داد: به دنبال امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش نیز هستیم تا برای دبستان‌ها و سایر مقطع تحصیلی برنامه‌های آموزش مهارت زندگی داشته باشیم که آموزش پیشگیری از اعتیاد یکی از برنامه‌های ویژه با اولویت دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول خواهد بود.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به اهمیت بحثمواد مخدر همچنین تصریح کرد: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در اجتماعی کردن موضوع اعتیاد بسیار رویکرد فعال و می‌دانی است و امیدواریم با صیانت و حمایتی که ستاد از دستگاههای اجرایی خواهد داشت بتوانیم برنامه‌های تدبیر شده را عملیاتی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز