خبرگزاری کار ایران

یک مددکار اجتماعی در گفتگو با ایلنا:

اشتغال مهمترین نیاز زنان بهبود یافته از اعتیاد است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۸۵۶

«زنان مبتلا به اعتیاد پس از بهبودی، برای بازگشت به جامعه با مشکلات بسیاری از جمله عدم پذیرش خانواده و جامعه به دلیل مسائل فرهنگی و ناتوانی برای اداره زندگی خود و فرزندانشان روبرو هستند.»

یک مددکار اجتماعی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و صدور اوراق هویتی از جمله مهم ترین نیازهای زنان بهبود یافته از اعتیاد برای بازگشت به جامعه است، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر برای رفع این مشکلات باید زمینه ساز همکاری و هماهنگی میان وزارت رفاه، وزارت بهداشت و دیگر دستگاههای متولی باشد.

«لیلا ارشد»، مددکار اجتماعی و موسس انجمن خانه خورشید که در زمینه حمایت از زنان آسیب دیده و مبتلا به اعتیاد فعالیت می کند؛ در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: زنان مبتلا به اعتیاد پس از بهبودی، برای بازگشت به جامعه با مشکلات بسیاری از جمله عدم پذیرش خانواده و جامعه به دلیل مسائل فرهنگی و ناتوانی برای اداره زندگی خود و فرزندانشان روبرو هستند.

وی افزود: بنا براین پس از قطع مصرف و یا در زمان متادون درمانی نیاز است که از این زنان حمایت هایی صورت بگیرد تا بتوانند توانایی های لازم برای بازگشت به زندگی سالم را پیدا کنند.

ارشد در مورد حمایت های که لازم است از این زنان صورت بگیرد اظهار کرد: حرفه آموزی، کمک به ایجاد اشتغال با پرداخت وام ویا به شکلها دیگر، تهیه مسکن و سرپناه، صدورشناسنامه، دفترچه بیمه خدمات در مانی و کمک به تحصیل فرزندان آنها از جمله مهم ترین حمایت هایی است که باید از زنان بهبود یافته صورت بگیرد.

این فعال حقوق زنان در مورد حمایت ها و وظایف ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه گفت: در حال حاضرستاد مواد مخدر حمایت هایی را NGO های این حوزه انجام می دهد اما به قدر کفایت نیست برای نمونه در مورد فروش محصولات مددجویان انتظار می رود که ستاد با توجه به ارتباطاتی که دارد تسهیلاتی را برای فروش این محصولات فراهم کند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه ستاد بر توانمند سازی بهبود یافتگان تا کید دارد از این نهاد انتظارمی رود که با ایجاد هماهنگی میان وزارت رفاه، وزارت بهداشت و دیگر دستگاههای متولی، تسهیلگری برای صدور دفترچه، اوراق هویتی، ارائه وام اشتغال، مسکن و حرفه آموزی برای این زنان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز