خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

آمار درستی در زمینه خشونت علیه کودکان نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۹۸۰

«باید یک اطلاعات دقیق از وضعیت کنونی کودکان کشور داشته باشیم تا اگر موارد نادری مبنی بر کودک آزاری اتفاق افتاد، بتوانیم با این موضوع به خوبی برخورد کنیم.»

وزیر دادگستری درمورد اینکه آیا آماری از میزان خشونت ها و آزار کودکان در کشور وجود دارد، گفت: خشونت علیه کودکان وجود دارد اما آمار درستی در این زمینه نداریم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» روز سه شنبه در حاشیه نخستین نشست نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان گفت: از یک برنامه نویس دعوت شده که بانک جامعی جهت جمع آوری همه آمارها از جمله آمارهای مربوط به کودکان طراحی کند.

وزیر دادگستری افزود: اگر بخواهیم وظیفه خود را در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به خوبی انجام دهیم، باید اطلاعات درستی داشته باشیم و امروز بانک اطلاعات اصلی ترین نیاز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات ما نسبت به کودکان ناقص است، ادامه داد: باید یک اطلاعات دقیق از وضعیت کنونی کودکان کشور داشته باشیم تا اگر موارد نادری مبنی بر کودک آزاری اتفاق افتاد، بتوانیم با این موضوع به خوبی برخورد کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حضور بانوان در مکان های ورزشی نیز گفت: ما تقید ارزشی و دینی داریم و روی این مساله نیز حساس هستیم و از جامعه انتظار داریم به دین و قوانین موجود کشور احترام گذاشته شود.

پورمحمدی افزود: آیا اکنون ضوابط شرعی ما به اندازه ای است که اجازه دهد که بانوان در سالن های ورزشی باشند؟ اینطور نیست و اکنون آزادی ورزش را برای بانوان در کشور نداریم. ضمن اینکه می گوییم بانوان باید ورزش کنند و این ورزش آنان باید با رعایت موارد دینی و مسایل اخلاقی همراه باشد.

پورمحمدی افزود: حتی برخی مکان های ورزشی برای پسران نیز سازنده، مطلوب و فرهنگی نیست و ممکن است حضور بانوان به تشدید و ناهنجاری های فرهنگی بینجامد که نباید کوتاه بیاییم.

وی درخصوص اینکه برخی هواداران تیم های مختلف اجازه حضور بانوان خود در محیط های ورزشی را می دهند نیز گفت: آنها از نظر دینی مشکل ندارند و به ضوابط پایبند نیستند اما ما پایبند هستیم و برای اتباع خود این منع را می بینیم و باید این مراعات را انجام دهیم.

وزیر دادگستری تصریح کرد، در برخی محیط های ورزشی می توانند بانوان حضور داشته باشند و تا جاییکه عارضه فرهنگی و مسایل دینی نداشته باشد، استقبال می کنیم.

وی درمورد گشت های سازمان تعزیرات و حکومتی در ماه رمضان نیز گفت: تعداد گشت های نظارتی برای جلوگیری از تخلفات در ماه مبارک رمضان را به چند برابر افزایش داده و آنها را دایمی می کنیم و به روسای شعب تعزیرات حکومتی نیز اجازه داده شده که در مکان وقوع تخلف مجازات لازم صورت گیرد.

پورمحمدی با بیان اینکه در تابستان و ماه مبارک رمضان به بهداشت مواد غذایی توجه بیشتری می شود، افزود: گران فروشی و تخلفات اقتصادی سهم بزرگی ندارد اما آزاردهندگی آن بالاست که در راستای اجرای طرح های خود، جلوی گران فروشی ها را خواهیم گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز