خبرگزاری کار ایران

هشدار کار‌شناس حوزه مواد مخدر در گفتگو با ایلنا:

روند شبکه سازی توزیع کنندگان روان گردان‌ها نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۰۳۵

۸۰ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت می‌گیرد / در استانهایی مانند سیستان و بلوچستان که نرخ بیکاری در آنها زیاد است گرایش به مواد مخدر و جرایم مرتبط با آن نیز نسبت به دیگر مناطق بیشتر است.

یک کار‌شناس حوزه مواد مخدر نسبت به روند نگران کننده شبکه سازی توزیع کنندگان روان گردان‌ها هشدار داد.

«سعید صفاتیان» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: توزیع کنندگان این نوع مواد مخدر به دلیل وضعیت مالی مناسب و هزینه‌های کمی که دارند، امکان توزیع مواد مخدر از طریق اینترنت و تلفن را نیز یافته‌اند؛ هر چندکه پلیس فتا تاکنون اقدامات موثری در این زمینه انجام داده است.

وی همچنین با اشاره به آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه در چهارماهه نخست سال جاری کیش با ۵ کیلو کمترین میزان کشفیات مواد مخدر و و کرمان با ۳۵ تن بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر را داشته است، گفت: رونق اقتصادی در یک منطقه موجب افزایش زندگی سالم، و وجود زندگی سالم در یک منطقه سبب رونق اقتصادی می‌شود و جزیره کیش نیز چنین وضعیتی دارد.

وی رونق اقتصادی را یکی از عوامل مهم کاهش میزان کشفیات در یک منطقه دانست و افزود: البته موارد دیگری نیز همچون سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد انتقال حوزه کشفیات در نزدیکی مرز‌ها و راه‌های ارتباطی دریایی و هوایی نیز در این زمینه موثر است.

این کار‌شناس درمان اعتیاد افزود: البته این مسئله نباید باعثشود که آموزش درحوزه پیشگیری در این منطقه صورت نگیرد در سالهای پیش از طرف ستاد، بخشنامه‌هایی برای مسئولین این جزیره ارسال شد که انجام این برنامه‌ها را در مدارس و دیگر مراکز آموزشی در دستور کار قرار دهند که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

صفاتیان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت می‌گیرد؛ گفت: در استانهایی مانند سیستان و بلوچستان که نرخ بیکاری در آنجا زیاد است گرایش به مواد مخدر و جرایم مرتبط با آن نیز نسبت به دیگر مناطق بیشتر است.

بر اساس اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر در چهارماهه نخست سال جاری کمترین میزان کشفیات مواد مخدر با مقدار ۵ کیلوگرم در جزیره کیش بوده، این درحالی است که این مقدار نسبت به استان کرمان که بیشترین میزان کشفیات(۳۵ تن) را داشته اختلاف چشمگیری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز