خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت به ایلنا خبرداد:

ایجاد اتاق‌ تزریق برای معتادان در جهت کاهش آسیب

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۸۵۴

ایجاد اتاق‌های تزریق کاملا علمی و مبتنی بر تجربیات موفق دنیاست که ستاد مبارزه با مواد مخدر در مرحله سیاست‌گذاری درمورد آن است / در اتاق‌های تزریق، پیشگیری از ابتلا به ایدز آموزش داده می‌شود.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت با بیان اینکه ایجاد اتاق‌های تزریق برای معتادان در جهت کاهش آسیب است، گفت: توصیه ما این است که با ایجاد چنین اتاق‌هایی پیشگیری از ابتلا به ایدز، آموزش داده شود.

عباس صداقت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در باره ایجاد اتاق‌های تزریق برای معتادان گفت: این موضوع در قالب برنامه کاهش آسیب مطرح است که البته پلان اجرایی آن را نمی‌دانیم اما در ستاد مبارزه با مواد مخدر کمیته مشترکی با حضور بهزیستی و وزارت بهداشت در این زمینه سیاست گذاری می‌کنند.

به گفته صداقت این برنامه کاملا علمی و مبتنی بر شواهد پیاده سازی می‌شود که در مرحله برنامه‌ریزی برای فاز آزمایشی است.

وی افزود: منظور از کاهش آسیب این است که اگر فردی تزریق می‌کند تا زمانی که آمادگی برای ترک وجود ندارد، شرایطی ایجاد شود تا تزریق مشترک نداشته باشد.

صداقت با اشاره به اینکه دومین مرحله این است که آموزش‌هایی درمورد مواد مخدر و راه‌های پیشگیری از ایدز در حین ایجاد شرایط برای تزریق داره شود، گفت: پس از این مرحله، باید آموزش به سمت هدایت فرد معتاد برای درمان جایگزین پیش رود.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت تصریح کرد: ایجاد اتاق‌های تزریق کاملا علمی و مبتنی بر تجربیات موفق دنیاست که ستاد مبارزه با مواد مخدر در مرحله سیاست‌گذاری در مورد این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که با ایجاد چنین اتاق‌هایی پیشگیری از ابتلا به ایدز، آموزش داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز