خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

خشونت‌های خانگی در صدر تماس‌ها با اورژانس اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۶۷۹

بیشترین نوع کودک آزاری که ما به گزارش داده می‌شود جسمی است که اغلب از طریق همسایه‌ها و یا فامیل اطلاع داده می‌شود / در موارد ارجاع شده به ما، بیشترین کودک آزاری از طرف مراقبین کودک بر روی آنها اعمال شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی اظهار کرد: خشونت‌های خانگی در صدر تماس‌ها با اورژانس اجتماعی قرار دارند.

«حبیب الله مسعودی فرید» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی به دلیل کودک آزاری و همسرآزاری است، گفت: ۸ درصد از مراجعان به اوژانس اجتماعی به خاطر این دلایل مراجعه می‌کنند، بنابراین می‌توانیم بگوییم که خشونت‌های خانگی درصد بالایی از علل مراجعه به اورژانس اجتماعی را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین نوع کودک آزاری که ما به گزارش داده می‌شود جسمی است که اغلب از طریق همسایه‌ها و یا فامیل اطلاع داده می‌شود، در موارد ارجاع شده به ما، بیشترین کودک آزاری نیز از طرف مراقبین کودک بر روی آنها اعمال شده است.

وی با بیان اینکه میزان بالای تماس با اورژانس اجتماعی در یک منطقه نشانگر ازدیاد آسیب‌های اجتماعی در آن منطقه نسبت به دیگر بخش‌ها نیست، گفت: باید توجه داشت که اگر به دلیلی خاصی، بیشتر با ما تماس گرفته می‌شود به معنای آن نیست که این آسیب‌ها در جامعه ما بیشتر است، بلکه نشان می‌دهد این آسیب‌ها بیشتر از سوی مردم گزارش می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات مددکاران اورژانس اجتماعی که از نظر قانونی اجازه ورود به منزل افراد را ندارند، در مورد چگونگی افزایش اختیارات این مددکاران در مواردی همچون کودک آزاری اظهار کرد: بر اساس ماده ۶ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به مددکاران در موارد کودک آزاری اختیارات بیشتری داده می‌شوند، بنابراین این موضوع در گرو تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس است.

فرید اظهار کرد: اورژانس اجتماعی در تمامی مراکزاستان‌ها وجوددارد، اما هنوز در برخی از شهرستان‌ها مراکز اورژانس اجتماعی فعال نشده‌اند، بنابراین در این شهرستان‌ها مردم می‌توانند در صورت بروز مشکل، به بهزیستی شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز