خبرگزاری کار ایران

نماینده داراب در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

بیکاری مهمترین عامل خودکشی در داراب است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۵۴۱

متاسفانه در داراب حتی یک پارک مناسب برای استفاده مردم وجود ندارد، و فضاهای تفریحی و ورزشی بسیار محدود است، همچنین مراکز مشاوره در این شهر بسیار کم هستند و به غیر از آن فرهنگ مراجعه به مشاور نیز وجود ندارد.

در پی اعلام آمار بالای خودکشی در شهرستان داراب(۳۹ مورد اقدام به خودکشی در یک ماه) از سوی سرپرست فرمانداری این شهر، نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی ضمن کذب خواندن این آمار گفت: میزان خودکشی در شهرستان داراب همانند دیگر شهرهاست و به نظر می‌آید که مشکل اشتغال مهمترین نقش را در ایجاد انگیزه برای خودکشی در میان مردم این شهرستان ایفا می‌کند.

«نبی‌الله احمدی» درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد نرخ خودکشی در شهرستان داراب گفت: آمار اعلام شده مطابق با واقعیت نیست و میزان خودکشی در این شهرستان همانند دیگر شهر‌هاست، علاوه براین بر اساس تحقیقات من از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، میزان اقدام به خودکشی منجر به فوت در ماه‌های اخیر در داراب صفر بوده است.

احمدی در مورد دلایلی که ممکن است منجر به اقدام خودکشی در میان مردم داراب شود، افزود: کشاورزی پایه اصلی زندگی مردم در داراب است که متاسفانه با وجود خشکسالی، زندگی مردم با اختلالات بسیاری مواجه شده است.

وی ادامه داد: درسال‌های اخیر کشاورزی در داراب لطمات زیادی دیده است؛ همچنین در این شهر ظرفیت‌های صنعتی برای اشتغال مردم نیز وجود ندارد که این موارد به اضافه مشکلات خانوادگی و افزایش توقع فرزندان از پدر و مادر‌ها ممکن است منجر به چنین اقداماتی شود.

احمدی اظهار کرد: متاسفانه در داراب حتی یک پارک مناسب برای استفاده مردم وجود ندارد، و فضاهای تفریحی و ورزشی بسیار محدود است، همچنین مراکز مشاوره در این شهر بسیار کم هستند و به غیر از آن فرهنگ مراجعه به مشاور نیز وجود ندارد.

نماینده مردم داراب با تاکید براینکه به طور حتم عدم اشتغال مهمترین مشکل جوانان داراب است که خشکسالی نیز به آن دامن زده است، افزود: اکنون خشکسالی در منطقه داراب به حدی رسیده که برخی روستا‌ها کاملا با تانکر آبرسانی می‌شوند وهمه این‌ها دست به دست هم می‌دهد تا مردم شرایط سختی برای زندگی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز