خبرگزاری کار ایران

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

نوک پیکان آسیب‌های اجتماعی به سمت بانوان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۲۵۵

حوزه اجتماعی در گذشته همیشه در حاشیه سیاستگذاری‌ها بوده و نگاه مسوولان بیشتر به حوزه‌های عمرانی و سیاسی بوده است.

مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امروزه نوک پیکان آسیب‌های اجتماعی به سمت بانوان است، گفت: افزایش طلاق، خشونت‌ها و اعتیاد موید این امر است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، حسن موسوی چلک در همایش اعتیاد و خانواده با رویکرد پیشگیری و بهبودی که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، گفت: در کنار رویکردهای مقابله‌ای، لازم است رویکرد اجتماعی برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: همسایگی با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر و سودکلان ناشی از ترانزیت این مواد، موجب شده تا پدیده شوم اعتیاد در کشور گسترش یافته و مصرف مواد از سنتی به صنعتی تغییر پیدا کند.

موسوی ادامه داد: در رویکرد مقابله‌ای تاکنون بیش از ۳۷۰۰ نفر در جریان مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ به شهادت رسیده‌اند لیکن ضرورت دارد از همه رویکردها به ویژه رویکرد اجتماعی در روند مبارزه با اعتیاد استفاده شود.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در رویکرد اجتماعی مبارزه با اعتیاد، ظرفیت‌های گسترده‌ای وجود دارد که خانواده مهم‌ترین این ظرفیت‌هاست.

موسوی‌چلک ادامه داد: حوزه اجتماعی در گذشته همیشه در حاشیه سیاستگذاری‌ها بوده و نگاه مسوولان بیشتر به حوزه‌های عمرانی و سیاسی بوده است.

وی افزود: این غفلت‌ها امروزه موجب شده نگاه همه به این سمت جلب شود و به همین خاطر رییس جمهوری بارها به موضوع مهم توجه به حوزه‌های اجتماعی به عنوان یک ضرورت تاکید کرده است.

وی گرایش زنان به اعتیاد را یکی از عمده نگرانی مسوولان اجتماعی دانست و گفت: امروزه نوک پیکان آسیب‌های اجتماعی به سمت بانوان است و افزایش طلاق، خشونت‌ها و اعتیاد موید این امر است.

موسوی‌چلک گفت: در خانواده سالم احترام متقابل افراد رعایت می‌شود اما در خانواده‌ای که اعتیاد وجود دارد مشکلات عدیده ای نیز وجود دارد.

همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این همایش گفت: خانواده در قانون اساسی کشور جایگاه والایی دارد و دولت نیز برای تحکیم روابط خانواده‌ها برنامه‌ریزی زیادی کرده است.

محمد حمیدی ادامه داد: اگر اجتماعی رو به اضمحلال برود قطعا از خانواده ها شروع می‌شود و اگر جامعه‌ای رو به ترقی باشد ریشه آن نیز در خانواده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز