خبرگزاری کار ایران

تدوین نهایی سند ملی سالمندان تا یک ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۷۶۵

این سند جامع سند منزلت اجتماعی سالمندان است که تمامی مباحثمربوط به درمان، سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان در آن در نظر گرفته شده است.

مدیر پروژه تفاهمنامه بین المللی تدوین سند ملی سالمندان از تدوین نهایی این سند ظرف ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در مراسم اختتامیه تفاهم نامه‌ بین‌المللی تدوین سند ملی سالمندان محمدتقی حسینی قائم مقام وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی درامور بین الملل اظهار کرد: وزارت تعاون در زمینه سالمندان خود را متعهد دانسته و آماده است تا تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت این افراد انجام دهد.

همچنین حسین بحری‌نژاد مدیر پروژه تفاهمنامه بین المللی تدوین سند ملی سالمندان نیز گفت: شورای ملی سالمندان براساس قانون موظف است تا برنامه‌های مرتبط با سلامت و رفاه سالمندان را در کشور هماهنگ کند، بنابراین در جهت ایفای وظیفه خود به تدوین سند ملی و برنامه‌های راهبردی سالمندان کشورمبادرت کرده است.

بحری‌نژاد دلیل تدوین این سند را نیاز کشور به پشتیبانی قوی ملی از سالمندان و شفاف سازی وضعیت سالمندان در کشور عنوان کرد و ادامه داد: براساس این سند تفاهم باید از حضور مشاوران بین المللی در حوزه سالمندی برای ارایه تجارب و رهنمود‌ها در راستای تکمیل سند ملی سالمندان استفاده شود.

وی افزود: بر اساس پیش نویس این سند و پیشنهادات نمایندگان دستگاه‌ها، ظرف حداکثر یک ماه آینده، کار تدوین نهایی سند ملی برنامه‌های راهبردی سالمندان جهت ارایه به رییس شورای عالی سالمندان و هیات دولت به پایان خواهد رسید.

در ادامه این مراسم همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی شورای ملی سالمندان در سازمان بهزیستی مستقر شده است گفت: این سند جامع سند منزلت اجتماعی سالمندان است که تمامی مباحثمربوط به درمان، سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان در آن در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز