خبرگزاری کار ایران

وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح پیشگیری از طلاق بدون بهبود اوضاع معیشتی اثربخشی لازم را ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۴۸

به نظر می‌رسد، آمارهای نگران‌کننده از بروز پدیده طلاق، مسئولان را به چاره‌اندیشی واداشته است.

وکیل پایه یک دادگستری درباره طرح پیشگیری از طلاق سازمان بهزیستی موسوم به طرح بشیر گفت: اگرچه اقدام سازمان بهزیستی گامی مثبت در راه کاهش طلاق در جامعه است، اما مادامی که اوضاع معیشتی افرادی که مشکلات اقتصادی در برهم زدن آرامش زندگی آنها نقش دارد؛ بهبود پیدا نکند، نمی‌توان از این طرح نتیجه مناسب را به دست آورد.

فرهاد شهبازوار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: به نظر می‌رسد، آمارهای نگران‌کننده از بروز پدیده طلاق مسئولان را به چاره‌اندیشی واداشته و اقدام سازمان بهزیستی برای کاهش این پدیده می‌تواند گامی مثبت و ضروری تلقی شود.

شهبازوار تاکید کرد: بسیاری از روان‌شناسان و جامعه‌شناسان بیکاری، ‌ فقر و اعتیاد را از مهم‌ترین دلایل گسترش طلاق می‌‌دانند که سازمان‌های مرتبط باید برای رفع و دفع این آسیب‌ اقدامات لازم را به عمل آورند.

این حقوقدان با ابراز امیدواری از اینکه این طرح به نتیجه مطلوب نایل آید، گفت: به نظر من مرحله اول این طرح که مشاوره فرد پیش از ازدواج و مرحله دوم آن که بعد از ازدواج و زمان حل تعارض، صمیمیت و فرزندپذیری را مورد تاکید قرار می‌دهد، بسیار مهم‌تر از مرحله سوم آن یعنی طلاق است. بدین معنا که باید به این مراحل نگاهی فرهنگی‌تر و علمی‌ترداشت تا از تکرار و اجرای مرحله سوم ممانعت شود.

شهبازوار اظهار کرد: برای افزایش تاثیرگذاری این طرح باید به سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مدنی فعال نگاهی پررنگ داشت و نسبت به آموزش‌های همگانی از طریق رسانه‌ ملی‌ و مطبوعات و نیز بهره‌گیری از نظرات روان‌شناسان، جامعه‌شناسان و همچنین حقوقدانان اقدام کرد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به همکاری قوه قضاییه در اجرای این طرح باید مسائلی همچون حقوق خانواده‌، حقوق شهروندی و حقوق متقابل زوجین مورد تاکید و دقت قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز