خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی:

حدود ۶۰ هزار سارق در زندان های کشور به سر می برند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۸۶

علاوه برحاشیه نشینی، حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر در کشور معتاد وجود دارد و بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر براساس آمار رسمی بیکار اعلام شده است / در کشور سه میلیون نفر به صورت مجردی و تنها زندگی می کنند و سالانه ۱۵۰هزار نفر براساس آمار رسمی کشور طلاق ثبت می شود و این یک نگاه اجتماعی فوق العاده منفی را برجامعه ما نشان می دهد.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزایش جرم در جامعه را معلول مهاجرت بی رویه و حاشیه نشینی خواند و گفت: هم اکنون حدود ۶۰ هزار نفر برای طی دوران محکومیت جرم سرقت در زندان های کشور به سر می‌برند.

به گزارش ایلنا٬ اصغر جهانگیر در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز افزود: آمار حاشیه نشینی در کشور در حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که این افراد خانه و کاشانه خود را رها کرده اند و به امید زندگی بهتر به شهرهای بزرگ پناه آورده اند و با این مهاجرت با مشکلات جدیدی روبرو می شوند.

وی اضافه کرد: علاوه برحاشیه نشینی، حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر در کشور معتاد وجود دارد و بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر براساس آمار رسمی بیکار اعلام شده است.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: در کشور سه میلیون نفر به صورت مجردی و تنها زندگی می کنند و سالانه ۱۵۰هزار نفر براساس آمار رسمی کشور طلاق ثبت می شود و این یک نگاه اجتماعی فوق العاده منفی را برجامعه ما نشان می دهد.

مشاور رییس قوه قضاییه گفت: باید به بحثمهاجرت، روستاها، نا امنی ها و مسائل فرهنگی توجه جدی شود درغیر این صورت هرچه در زندان و قوه قضاییه مجازات را سنگین تر کنیم موفق نخواهیم بود و چنین وضعیتی زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نیست.

وی یادآور شد: بحثمفصلی پیرامون مسائل و مشکلات زندانها در هیأت دولت مطرح کردیم امیدواریم بتوانیم مشکلات و کمبودهای اعتباری زندانها را مرتفع کنیم.

این مقام ارشد قضایی با تاکید براین که زندانی محصول قوه قضاییه و زندان نیست، گفت: همه دستگاه ها در تولید این محصول نقش دارند باید علاوه بر ریشه ها و علل آن، به معلول هم توجه کنیم.

رییس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه اظهار کرد: مشکل دیگر، خانواده زندانی است که اگر به آنها توجه نشود چرخه جرم تکمیل می شود و با رفتن یک عضو خانواده به زندان، تعداد پنچ نفر به جامعه بزهکار اضافه می شود.

جهانگیر گفت: باید همه ما تلاش کنیم و مسوولان به وظایف خود عمل کنند تا به صورت جهادی در جهت اصلاح مسائل جامعه به سمت و سویی که ریشه های جرم خشکانده و کنترل شود گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در در این دیدار که با حضور اعضای شورای قضایی و مدیرکل زندانهای فارس صورت گرفت، گفت: مهاجرت های بی رویه، مراکز تولید خالی، جمعیت بیکار و… باعثشده اند تا مشکل زندان را ایجاد کنند، رسیدگی به امور روستاها و بالابردن سطح درآمد کشاورزان باید مورد توجه قرار گیرد و از مهاجرت بی رویه به شهرها جلوگیری شود و عمده ترین این گرفتاری ها به مهاجرت های بی رویه باز می گردد.

آیت الله اسدالله ایمانی گفت: در حاشیه شیراز ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر سکونت دارند و مشکلی که برای شهرهای بزرگ وجود دارد در شیراز نیز وجود دارد و عمدتا با معلول مبارزه می کنیم، توسعه زندانها و امکانات، برخورد با معلول است؛ مسوولان باید به فکر برطرف کردن مشکلات باشند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز