خبرگزاری کار ایران

سازمان بهزیستی کشور:

بهزیستی بر نحوه عملکرد مراکز توانبخشی و مراقبتی نظارت دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۲۷۶

علیرغم اینکه کمک‌های سازمان برای هزینه‌های مرتبط به این گونه مراکز مکفی نیست اما به دلیل سابقه طولانی صاحبان امتیاز و حمایت‌های خیرین، مراکز به نحو شایسته‌ای خدمات لازم را به توانخواهان مقیم ارائه می‌کنند.

ه دنبال انتشار مطلبی تحت عنوان «سوء مدیریت؛ عامل اصلی مرگ ۳ معلول ذهنی / کمیسیون بهداشت حادثه را بررسی می‌کند» در خبرگزاری ایلنا، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی جوابیه‌ای صادرکرد.

به گزارش ایلنا، در این جوابیه آمده است: مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی در استان‌ها با مجوز سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کنند و بهزیستی نیز بر نحوه عملکرد آنان نظارت دارد و از طریق نظارت بر مراکز، میزان و درجه ارائه خدمات مشخص و براساس آن حمایت‌های مالی سازمان به مراکز صورت می‌پذیرد. علیرغم اینکه کمک‌های سازمان برای هزینه‌های مرتبط به این گونه مراکز مکفی نیست اما به دلیل سابقه طولانی صاحبان امتیاز و حمایت‌های خیرین، مراکز به نحو شایسته‌ای خدمات لازم را به توانخواهان مقیم ارائه می‌کنند.

در همین راستا نیز مرکز اخیر تا زمان بروز حادثه از جمله مراکزی است که خدمات شایسته‌ای به ۱۳۰ معلول ذهنی متوسط تا شدید بالای ۱۴ سال که خانواده‌ها قادر به نگهداری آنان نبوده و حضورشان در خانواده و اجتماع با معضل مواجه بوده، ارائه کرده است. لیکن همواره حوادثزمانی رخ می‌دهند که مورد انتظار نیستند و در بسیاری موارد غیرقابل پیشگیری است.

لازم به یادآوری است در حادثه اخیر بدلیل پیگیری موضوع ۳۰ نفر دیگر از معلولان از خطر جانی احتمالی نجات داده شده و ۱۰۰ نفر باقی مانده نیز نه تنها دچار مشکل نشدند بلکه ادامه روند خدمات را دریافت داشته‌اند. لذا شکی نیست که باید بررسی‌های لازم نه تنها از سوی سازمان بهزیستی بلکه از سوی سایر مراجع ذیصلاح پیگیری و نتایج بررسی شود تا در صورت وجود هرگونه عامل خطر و یا احتمال قصور اقدامات لازم دراین خصوص صورت پذیرد تا دیگر شاهد چنین حوادثناگواری نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز