خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

متولی مقابله با پدیده تکدی‌گری در تهران مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۵۴۴

متاسفانه علیرغم وظیفه سنگینی که در حوزه تکدی‌گری برعهده سازمان بهزیستی گذاشته شده، اما هنوز سرانه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشو گفت: متولی اصلی مقابله با پدیده تکدی‌گری در شهر تهران مشخص نیست و ما بار‌ها بر تعیین متولی در قانون برای جلوگیری از این پدیده تاکید کرده‌ایم.

همایون هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه روز چهارشنبه خود با نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست قرار شد؛ مجموعه‌ای از اطلاعات و آمار سازمان بهزیستی را به دوستان ارائه دهیم، اما در مجموع، مساله متکدیان محور اصلی این نشست بود.

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقا جایگاه بهزیستی استان تهران، در این نشست گزارشی را به طور اخص درباره این سازمان ارائه دادیم، گفت: همچنین در این نشست درباره تمامی مشکلات از جمله آسیب های اجتماعی، افزایش طلاق در کشور، پایین آمدن سن اعتیاد، سکونت‌گاه‌های غیررسمی در اطراف شهر تهران و نیز موضوع خدمات‌دهی به معلولان و… صحبت‌هایی شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه تکدی‌گری در شهر تهران، چهره نامناسبی به نمایش گذاشته است، افزود: متولی اصلی این معضل در شهر تهران مشخص نیست و ما بار‌ها بر تعیین متولی در قانون برای جلوگیری از این پدیده تاکید کرده‌ایم.

وی یادآور شد: تنها مر قانونی در رابطه با این موضوع مصوبه سال ۷۶ شورای عالی اداری است که در این مصوبه دستگاه‌های مربوطه مشخص شده است، اما این مصوبه به صورت شفاف متولی پدیده تکدی‌گری را مشخص نکرده است، ‌اما در عین حال در این نشست مقرر شد؛ گزارشی کتبی درباره تکدی‌گری به نمایندگان عزیز ارائه دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت به عنوان هماهنگ‌کننده در این حوزه عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: ممانعت از تکدی‌گری دو بخش دارد؛ یکی جمع‌آوری متکدیان که وظیفه شهرداری بوده و این نهاد می‌تواند به سرعت نسبت به آن اقدام کند و دیگری بخش مربوط به قرنطینه، بازپروری و جامعه‌پذیری مجدد متکدیان است که این امر برعهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه علیرغم وظیفه سنگینی که در حوزه تکدی‌گری برعهده سازمان بهزیستی گذاشته شده، اما هنوز سرانه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده است و برای انجام وظایف خود در این زمینه از محل منابع داخلی سازمان استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال در منطقه شمیرانات بیش از ۳۰۰ متکدی در مزاکز بهزیستی رسوب کرده‌اند که برای مراقبت از این گروه هزینه زیادی را متحمل شده‌ایم، گفت: به نظر من باید برای بهزیستی سرانه‌ای در حوزه متکدیان در نظر گرفته شود، تا این سازمان بتواند در خصوص جامعه‌پذیری و بازتوانی متکدیان اقدامات لازم را انجام دهد، چرا که اگر این مهم صورت نگیرد با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز