خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز انجام شد؛

افتتاح نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۵۵۸

برای مقابله با افزایش خشونت در جامعه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و اداره کل سلامت شهرداری تهران اولین مرکز پیشگیری و کنترل خشم را افتتاح کردیم.

نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم کشور در محل پارک آزادگان واقع در منطقه ۷ با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و وزارت ورزش و جوانان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گلزاری معاون وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: خشم هیجانی است که خداوند برای محافظت از خود در وجود ما گذاشته است، اما زمانی که زمام خشم در دست عقل قرار نمی‌گیرد و عقل به جای امیر بودن اسیر می‌شود، مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت خشم در جامعه گفت: اعتیاد، خشونت و طلاق آسیب‌های بزرگ جامعه امروز ماست، در حالی که مردم ما اهل عفو، مدارا و تحمل هستند، اما سوال این است که چه چیز پیش آمده که امروز همه مسئولان از افزایش خشونت، نزاع خیابانی و… در جامعه سخن می‌گویند.

گلزاری افزود: امروز رفتار ما در خانه که باید محل الفت و مهربانی باشد، تبدیل به کودک آزاری و همسرآزاری شده است و مساله اسیدپاشی، قتل و جرح وضعیت ناخوشایندی به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه شهرداری نهادی پرقدرت و اثرگذار است، گفت: برای مقابله با افزایش خشونت در جامعه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و اداره کل سلامت شهرداری تهران اولین مرکز پیشگیری و کنترل خشم را افتتاح کردیم.

گلزاری با تاکید بر اینکه خشم هم مانند سایر بیماری‌ها نیاز به پیشگیری دارد، گفت: در این مرکز ۴ اقدام اساسی انجام می‌شود که این اقدامات شامل فعالیت‌های مشاوره فردی و روان‌درمانی برای اشخاصی که یا خود مراجعه می‌کنند و یا از طرف کلانتری‌ها و یا خانه‌های سلامت و یا آموزش و پرورش به این مرکز ارجاع می‌شوند. همچنین آموزش‌های گروهی و برگزاری کارگاه‌های آموزش گروهی از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در کارگاه‌های آموزشی افرادی همچون مدیران مدارس، افسران، روانشناسان و… آموزش‌های تخصصی می‌بینند.

وی انجام آموزش‌های عمومی همچون آموزش به مادران و همسران و آموزشهای عمومی خارج از مرکز را از دیگر اقدامات این مرکز دانست.

گلزاری گفت: یکی دیگر از اقدامات این مرکز، مطالعات عوامل منطقه‌ای برای اینکه علت بروز خشم در مناطق مختلف را شناسایی کنیم. همچنین در این مرکز منابع عمومی و آموزشی تهیه می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این مرکز می‌تواند در آینده الگویی برای سایر مراکز شود، گفت: بعد از تهران در شهرهای مشهد، کرج، اصفهان، رشت و شیراز با کمک شهرداری‌های این مناطق و با پیروی از الگوی همین مرکز، مراکز پیشگیری و کنترل خشم افتتاح می‌شود.

گلزاری در پایان گفت: با توجه به تاکید ریاست جمهوری بر جهان بدون خشونت، امیدوارم این مرکز بتواند تبدیل به الگوی خوبی در این زمینه بشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز