خبرگزاری کار ایران

جزینی تاکید کرد:

دانش مستلزم مبارزه با افزایش اعتیاد به مواد مت‌آمفتامین

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۲۰

جمهوری اسلامی ایران با توجه به این واقعیت و درک فوریت مسئله آمفتامین‌ها، سیاست‌های کاهش تقاضا را با تاکید بیشتری تعقیب می‌کند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با افزایش اعتیاد به مواد مت‌آمفتامین مستلزم دانش، مهارت و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا جزینی در نشست مشورتی و آموزشی منطقه‌ای مدیریت مصرف مواد شبه مت‌آمفتامینی که صبح امروز برگزار شد، گفت: همه حاضرین در این جلسه بر این نکته اتفاق نظر دارند که مدیریت مواد شبه‌آمفتامین یکی از فوریت‌های برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در شرایط کنونی مبارزه جهانی با مواد مخدر می‌باشد.

وی افزود: سهولت تولید، توزیع، ارزانی قیمت، آسانی مصرف و از همه مهمتر اثرات محرک این مواد باعثشده است تا اعتیاد به مواد مت‌آمفتامین با سرعت شگفت‌انگیزی در جهان گسترش یابد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: مواجه با این مسئله مستلزم دانش، مهارت و تلاش‌های خستگی‌ناپذیری است، زیرا علیرغم آنکه در دهه‌های اخیر بیشتر دولت‌ها در برنامه‌های مبارزه با موادمخدر سیاست متوازن مقابله با عرضه و کاهش تقاضا را منظور نموده‌اند، اما به سبب برهم‌آمیختگی موادمخدر و اعتیاد با جرائم سازمان‌یافته همچنان برنامه های کاهش آسیب و درمان تحت الشعاع اقدامات کاهش عرضه قرار دارد.

جزینی با اشاره به اینکه در گذشته اعتیاد نوعی جرم محسوب شد، تصریح کرد: هنوز ذهنیت تمامی دست‌اندرکاران در سطوح مختلف آن چنان که باید نسبت به کاهش آسیب به عنوان یک روش علمی و شیوه‌ای مبتنی بر شواهد تغییر نیافته است. به همین دلیل اگر چه چند سالی است که در برخی از کشورها برنامه‌های کاهش آسیب اجرا می‌شود، اما آنچه تاکنون در این زمینه صورت گرفته در مقایسه با ابعاد مسئله بسیار ناچیز است.

جزینی ادامه داد: تشکیل جلساتی با هدف تقویت ظرفیت‌های منطقه‌ای خصوصا دانش‌آفزایی متخصصین و هماهنگی فعالین در گیر در برنامه‌های کاهش آسیب و مدیریت مصرف مت‌آمفتامین‌ها اقدامی استراتژیک، ضروری و به موقع است.

وی خاطر نشان کرد: اگر همه پذیرفته‌ایم که مسئله مواد مخدر یک مسئله جهانی است و مبارزه با آن در گروی همکاری سیاستمداران، ‌ سیاستگذاران و آحاد جوامع مختلف در یک منطقه و بسط آن به سوی فرامنطقه در سایر نقاط جهان است باید بپذیریم که از ضروریات این سیاست، تشکیل جلساتی از این قبیل است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نکته مهم در تکمیل چرخه مشارکت نهادهای بین المللی خصوصا دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل است، اظهار کرد: این سازمان نقش خود را به شایستگی ایفا می‌کند همچنین قطعه دیگر پازل مبارزه با مواد مخدر اراده کشورهای کمک‌کننده است که تلاش دارند با کمک‌های مادی و فنی در این مبارزه مشارکت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: تردیدی ندارم که این نشست به واسطه درک متقابل، همفکری که وجود دارد جذاب و پربار و منتج به نتایج قابل اعمال در برنامه‌های کاهش آسیب کشورهای منطقه خواهد بود.

جزینی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به این واقعیت و درک فوریت مسئله آمفتامین‌ها، سیاست‌های کاهش تقاضا را با تاکید بیشتری تعقیب می‌کند.

وی یادآور شد: این نشست برای سومین بار و در ادامه تکمیل سیاست توانمندسازی نهادهای غیردولتی و شبکه‌سازی آنها در سطوح منطقه و فرامنطقه و امسال با موضوع مشخص مدیریت مصرف مواد شبه آمفتامین تشکیل می‌شود.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: برنامه مقابله با ورود و قاچاق مواد مخدر به عنوان بخشی از سیاست متوازن مقابله با عرضه و کاهش تقاضا در جمهوری اسلامی ایران به واسطه همسایگی با منشأ کشت، تولید و قاچاق با جدیت دنبال می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز