خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت:

تصویرسازی پیرامون مهاجرت نخبگان با هدف ناامیدسازی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۱۸۱

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: موضوع شبهه بسیار مهم است، بسیاری از افراد بودند که سال‌ها در انقلاب سوابق درخشانی داشتند، اما نتوانستند در مقابل شبهه مقاومت کنند و کمرشان خم شد، لذا رفع شبهات از ذهن مخاطبان یکی از مسائل بسیار مهم و قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در اجلاس روسای دانشگاه‌ها گفت: با یک جدال گسترده در برابر روایت‌ها و پیام‌های دشمن مواجه هستیم، باید توان و قدرت پردازش تصویر و خبررسانی و اثرگذاری بر ادراک مخاطب را اصلاح کنیم. 

خلجی به شبهه برخی منتقدان که با هدایت جریان رسانه‌ای خارج از کشور با کلید واژه اخراج اساتید مطرح میشود اشاره کرد و گفت: در فضای رسانه‌ای بر القاء اخراج اساتید از مراکز علمی متمرکز شده‌اند و در کنار آن تصویرسازی پیرامون مهاجرت نخبگان به راه انداخته‌اند که کاملا هدفمند و با هدف ناامیدسازی جامعه است و اگر نتوانیم این مسائل را درست روایت و رفع شبهه کنیم طبیعی است که دیگران بر اساس اطلاعات غلط آنرا روایت خواهند کرد. به گفته مقام معظم رهبری ما در شرایط جنگ ترکیبی قرار داریم که یکی از مهمترین شعبه‌های این جنگ در حوزه رسانه است. 

به گفته خلجی افکارعمومی نقطه تمرکز جریان رقیب است و سال‌هاست آرایش رسانه‌ای دشمن تغییر کرده و علاوه بر نقاط ضعف، به نقاط قوت کشور هم حمله می‌کنند.

او افزود: به عنوان مثال نقاط قوتی همچون اربعین حسینی، بحث هسته‌ای و مردمی بودن از نقاط قوت نظام است که دشمن روی این مسائل متمرکز شده است. همه ما در هر موقعیتی که هستیم، یکی از مسئولیت‌هایمان تبیین و اعتمادسازی و رفع شبهه است. 

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری، موضوع شبهه بسیار مهم است، بسیاری از افراد بودند که سال‌ها در انقلاب سوابق درخشانی داشتند، اما نتوانستند در مقابل شبهه مقاومت کنند و کمرشان خم شد، لذا رفع شبهات از ذهن مخاطبان یکی از مسائل بسیار مهم و قابل توجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز