خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛ 

آماده‌سازی ۶ هزار تخت خوابگاهی برای ابتدای مهرماه/ چالش تامین هزینه غذا دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۰۲۶

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: تا امروز تامین خوابگاه برای ما بحران نبوده و مسئله اصلی، فعلا بحث تورم و قیمت غذای دانشجویی و چالش دانشجویان برای پرداخت این هزینه است. 

«سید محمودرضا آقامیری» رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد تحولات این دانشگاه و فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه آمایش آموزش عالی گفت: ما تعدادی از کدرشته‌هایی که فکر می‌کردیم از لحاظ کمی و کیفی کارایی چشمگیری برای آینده کشور ندارند حذف کردیم تا در چهارچوب آمایشی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال آن است، عمل کنیم. 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید به اینکه علاوه بر حذف رشته‌های کم کاربرد، تعدادی رشته کاربردی‌تر که مورد نیاز کشور است، افزوده شده، توضیح داد: برخی میان‌رشته‌ها مطابق با فناوری‌های نوین طراحی و به مجموعه رشته‌های ما اضافه شده است. 

آقامیری تصریح کرد: علاوه بر آمایش رشته‌ای، در خصوص افزایش توانمندسازی اساتید و هیأت علمی دوره‌های آموزشی برگزار کرده‌ایم که در قالب کارگاه‌های گوناگون با محتوای به روز و مورد نیاز اساتید صورت گرفته است تا اساتید علاوه بر ارتقای دانش و توانمندی، در انتقال مفاهیم جدید و روزآمد به دانشجویان خود کمک کنند و سطح علمی دانشجوها و اساتید افزایش یابد. 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه خوابگاه‌های دانشجویی به طور کلی وضعیت خیلی خوبی ندارند، افزود: دلیل وضعیت نامطلوب خوابگاه‌های دانشجویی این است که حجم دانشجویان و ورودی‌های جدید و متقاضی خوابگاه با میزان بودجه و ظرفیت تخصیص داده شده همخوانی ندارد. 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: خوشبختانه تا امروز تامین خوابگاه برای ما بحران نبوده و مسئله اصلی فعلا بحث تورم و قیمت غذای دانشجویی و چالش دانشجویان برای پرداخت این هزینه است. 

آقامیری ادامه داد: باید غذای باکیفیت را با قیمت معقول برای دانشجو تامین کنیم در واقع باید حجم کمی پول از آن‌ها دریافت کنیم و این درحالی است که تامین غذا هزینه سنگینی برای دانشگاه دارد. 

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی در خصوص وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید اکثر خوابگاه‌های ما بازسازی شده است؛ هم اکنون ۶ هزار تخت برای اول مهرماه آماده‌سازی شده تا دانشجویان خوابگاهی از آن بهره‌مند شوند و فعلا ۹۰۰ تخت کمبود داریم. 

آقامیری در آخر اضافه کرد: برای خوابگاه متاهلی نیز ما برج خوابگاهی دانش‌پژوهان متاهل را داریم که واقفین آن را اداره می‌کنند و در تلاش برای گسترش بیشتر آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز