خبرگزاری کار ایران

تشریح ویژگی‌های پلیس مقتدر توأم با رأفت توسط سردار"رادان"

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۹۱۶

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا، قاطعیت در اجرای ماموریت در چارچوب قانون، رعایت ارزش ها و کرامات انسانی، بی طرفی در ماموریت های محوله، توجه به آموزه های دینی در برخورد با افراد و ... را از مهمترین ویژگی های اقتدار پلیس همراه با رأفت و مهربانی برشمرد.

به گزارش ایلنا، سردار "احمدرضا رادان" در جمع مدیران مرکز مطالعات راهبردی ناجا  با اشاره به اینکه مقبولیت پلیس،جز با داشتن قدرتی متکی بر مردم و مقبول جامعه محقق نخواهد شد،اظهار کرد: اقتداری که نشات گرفته از خود مردم است، می تواند انتظام بخش فعالیت های آحاد جامعه و فراهم کننده بستری امن برای حیات مردم و بقاء حاکمیت باشد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه اقتدار پلیس باید با رأفت و مهربانی توأم باشد، بیان کرد: این اقتدار، با داشتن روحیه ای فداکارانه و نگاه مهربان به مردم امکان پذیر بوده و قوام لازم را خواهد داشت؛تلفیق اقتدار با ویژگی رأفت و رحمت یک ضرورت تلقی می شود.

این مقام ارشد انتظامی، امنیت اجتماعی و اقتدار را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: بدون داشتن اقتدار، نمی توان امنیت اجتماعی داشت همان گونه که امنیت اجتماعی نیز یکی از ارکان به دست آوردن اقتدار حاکمیتی می باشد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی با بیان اینکه تامین امنیت و آسایش عمومی، خدمتی گرانمایه و عظیم برای آحاد جامعه به شمار می رود،تصریح کرد:در مسیر رسیدن به نظم و امنیت و احقاق حقوق افراد نباید  از فضیلت اخلاقی "مهربانی" غافل شویم.

وی بیان کرد: از آنجایی که  ویژگی بارز اقتدار، مقبولیت آن نزد مردم است، نمی توان این اقتدار را با رفتار های غیر اصولی به دست آورد و شاید بتوان گفت اجرای ماموریت ها با هدف خدمت به خدا و مردم، که بی شک توام با مهربانی خواهد بود، اقتدار ناجا و حاکمیت را افزایش می دهد.

سردار رادان در ادامه سخنان خود رعایت حقوق افراد جامعه را در انجام ماموریت های محوله به پلیس تاکید کرد و گفت: باید به حق و تکلیف در یک راستا و از یک منظر نگریسته شود زیرا عدم رعایت حقوق دیگران، خود، بی نظمی تلقی می شود، بر این اساس پلیس باید از حقوق شهروندان آگاهی کامل داشته و نسبت به رعایت آنها در چارچوب قانون اقدام نماید.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی، قاطعیت در اجرای ماموریت ها در چارچوب قانون، رعایت ارزش ها و کرامات انسانی، بی طرفی در ماموریت های محوله، عدم به کارگیری خشونت و رفتار آمرانه غیر منطقی و بدون دلیل موجه در اعمال قانون، توجه به آموزه های دینی در برخورد با افراد، پرهیز از اقدامات مبتنی بر حس انتقام جویی و اقدام با نیت اصلاح امور را از مهمترین ویژگی های اقتدار پلیس همراه با رأفت و مهربانی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه پلیس در راستای تامین نظم و امنیت در جامعه مدال افتخار خدمت به مردم را برگردن آویخته است،خاطرنشان کرد:پلیس همواره در کنار مردم،با مردم و برای مردم است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز