خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

برگزاری آیین «مهر یلدا» برای کودکان کار و خیابان/ توزیع بسته‌های آجیل، تنقلات و شال و کلاه + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۹۸۰

آیین «مهر یلدا» توسط جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها شب گذشته با توزیع بسته‌های یلدایی در بین کودکان کار و خیابان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هر سال «مهر یلدا» توسط جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها با جشنی برای کودکان کار و خیابان در محله هرندی و دروازه غار برگزار می‌شد. اما امسال به علت محدودیت‌های کرونایی اعضای این جمعیت تصمیم گرفتند پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ با تهیه ۳۰۰۰ بسته شامل آجیل، تنقلات، کلاه و شال و اهدای آن به کودکان کار به استقبال شب یلدا بروند. 

سمیرا فیلسوفیان از اعضای جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها و مجری طرح آیین «مهر یلدا» درباره این مراسم گفت: از سال ۸۴ که فعالیت این مرکز به صورت رسمی آغاز شد. اگرچه بیشتر اقدامات ما شامل پخت و پخش غذا در بین افراد کارتن‌خواب بود، اما آیین یلدا را نیز اجرا می‌کردیم. 

وی ادامه داد: از سال ۹۳ تصمیم گرفتیم آیین یلدا را کمی باشکوه‌تر اجرا کرده و به صورت جشن برای کودکان کار اجرا کنیم. از همین رو از سال ۹۳ نیز این برنامه به صورت جدی شروع شد و هر سال بسته های یلدا برای افراد کارتن‌خواب تهیه و در بین آنان توزیع می‌شد. از سال گذشته نیز آیین مهر یلدا برای کودکان کم برخوردار مناطق محروم دروازه غار و کانون اصلاح و تربیت برگزار شد. 

این داوطلب جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا نتوانستیم مراسم آیین مهر یلدا را برگزار کنیم از همین رو تصمیم گرفتیم آیین مهر یلدا را با تهیه هزار و ۳۰۰ بسته شامل انار، آجیل، تنقلات و اسباب بازی به همراه شال و کلاه در بین کودکان زباله‌گرد، کودکان کارتن خواب و خیابان، کودکان محله کم برخوردار دروازه غار و کودکانی که در کانون اصلاح و تربیت بوده اند، توزیع کنیم. 

فیلسوفیان همچنین درباره طرح «رج مهربانی» نیز گفت: این طرح توسط داوطلبان جمعیت انجام شد و با پیشنهاد یکی از اعضای جمعیت شال و کلاه برای کودکان کار و خیابان آماده شد و پروژه یک رج مهر را راه‌اندازی کردیم. 

وی ادامه داد: از آنجا که این توزیع شال و کلاه‌های آماده شده در طرح «یک رج مهر» با شب یلدا مقارن شد تصمیم گرفتیم تا همه شال و کلاه‌هایی که را نیز در مراسم مهر یلدا توزیع کنیم. 

گفتنی است جمعیت خیریه طلوع بی‌نشان هر پنجشنبه در قالب پویش «کودکان شهرم» بسته‌های حمایتی میان کودکار کار و زباله گرد سطح شهر تهران توزیع می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز