خبرگزاری کار ایران

​ضرورت ایجاد فضایی مفرح و دلباز در خوابگاه‌ها جهت ایجاد احساس آرامش روحی و روانی دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۴۷۹

محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در سومین نشست (مجازی) خیرین آموزش عالی کشور، اظهار داشت: خوابگاه‌ها باید فضایی مفرح و دلباز برای دانشجویان باشد تا دانشجویان احساس آرامش روحی و روانی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، نظرپور در این نشست (مجازی) که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و خیرین فعال در «طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی» صبح امروز (دوشنبه) در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، در سخنانی کوتاه با اشاره به نظر دکتر قلمچی از خیرین حاضر در نشست گفت: باید بیشتر از اینکه به ساختمان فکر کنیم به استادان و دانشجویان فکر کنیم؛ به لحاظ علمی هم این موضوع ثابت شده است. 

وی در ادامه تأکید کرد: حال که داریم بحث نوسازی ساختمان‌ها را در نظر می‌گیریم، باید بحث روان‌شناسی محیط را نیز در این محیط‌ها مدنظر قرار دهیم. 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، در پایان گفت: نباید از این نکته غافل شویم و در حالی که داریم فضای خوابگاهی را نوسازی می‌کنیم، فضای دانشجویی که در روح و روان دانشجویان نیز تأثیرگذار است را مدنظر قرار دهیم. اگر بتوانیم فضای خوبی برای دانشجویان در محیط خوابگاه در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد که به نکته مورد نظر خیرین نیز می‌رسیم. 

نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران نیز در این نشست گفت: سرمایه‌های دانشگاه را تا حال به اساتید، دانشجویان و کارمندان منحصر می‌کردیم، ولی امروز خیرین هم به این سرمایه اضافه شدند که واقعاً سرمایه بزرگی شده‌اند. 

وی در ادامه با بیان اینکه حضور خیرین در دانشگاه، سرمایه اجتماعی و نوآوری را در دانشگاه جدی‌تر کرده است، افزود: با حضور خیرین، آموزش جدیدی به دانشجویان در حوزه مسئولیت اجتماعی می‌دهیم. 

نیلی احمدآبادی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر در دانشگاه تهران ۸ خوابگاه در حال نوسازی است و ۲ خوابگاه جدید هم به زودی بهره‌برداری می‌شود، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم مجمع خیرین به سمت خیرین دانشگاه‌ساز برود. همان روندی که در مدرسه‌سازی در آموزش و پرورش در حال انجام است را به صورت گسترده‌تر در دانشگاه‌ها داشته باشیم. 

گفتنی است در این نشست روسای دانشگاه‌های صنعتی شریف، یاسوج و تعدادی از خیرین آموزش عالی کشور به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز