خبرگزاری کار ایران

کلیات تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران تصویب شد/ افزایش هزار میلیاردی بودجه پروژه‌های محله محور

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۹۶۲

اعضای شورای شهر تهران با کلیات ۴۱ تبصره بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت. 

سید حسن رسولی ضمن قرائت گزارش کیمسیون برنامه و بودجه گفت: امروز با سه روز تاخیر بحث تبصره‌ها که بخش دوم بودجه است مطرح می‌شود. 

او ادامه داد: سرجمع درآمد و هزینه‌ها در لایحه شهردار ۴۹ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان پیشنهاد شد که با کاهش در کمیسیون تلفیق و صحن شورا به ۴۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان رسید. 

خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به تبصره‌های بودجه سال آینده گفت: تبصره‌های پیشنهادی ۳۳ مورد بود و طی این مدت ۲۰۰ پیشنهاد از سوی اعضا دریافت شد و از این تعداد در حدود ۶۵ مورد در کمیسیون‌ها رای نیاورد و باقی یا در بتن مصوبات شهرداری اضافه شد و تعداد ۸ تبصره نیز به صورت الحاقی نهایی شد. 

رسولی گفت: در مجموع امروز برای ۴۱ تبصره بررسی و رای گیری خواهد شد. در بودجه سال آینده تمامی بار ردیف‌های بودجه‌ای تبصره‌ها به ماموریت‌های ۵گانه تخصصی شهردرای انتقال یافته است و هیچگونه تبصره بازی نداریم که قدم بسیار مهمی در جهت تکمیل اصل شفافیت است. 

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران دو هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های محله‌ای پیشنهاد دادند و با پیشنهاد روز گذشته آقای سالاری هزار میلیارد دیگر نیز به آن اضافه شد و در سال آینده ۳ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های محله محور تامین اعتبار شد. 

رسولی در ادامه با اشاره به درخواست نیروهای قراردادی دو شرکت شهربان و حریم بان گفت: همکاران قراردادی در دو شرکت شهربان و حریم بان مراجعات مکرری داشتند و متقاضی بودند تا وضعیت استخدامی آن‌ها به سایر نیروهای شرکتی تبدیل شود. این از اختیارات قانونی شورای شهر نیست اما گفتیم تلاش می‌کنیم در بودجه سال ۱۴۰۰، در ردیف‌هایی که برای تامین هزینه کارهای حجمی در نظر می‌گیریم به گونه‌ای تامین منابع شود که مزایای ثابت همکاران ما در دو شرکت شهربان و حریم بان که در حدود ۴هزار نفر هستند با سایر حوزه‌های پیمانکاری یکسان باشند و برای رفع تبعیض کمک کرده باشیم. در واقع اگر فردی با یکی از این دو شرکت طرف قرارداد است شهرداری تهران موظف است آگهی مناقصاتی که منتشر می‌کند عمدتا خرید خدمت نیروی انسانی است و عددی که برای هر نفر روز و یا هرنفر سال تعیین می‌کند مطابق با مدارک تحصیلی و سایر سوابق فردی کارکنان شبیه کسانی باشد که در سایر حوزه‌ها هستند. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، با رای موافق ۱۶ عضو شورای شهر تهران کلیات ۴۱ تبصره بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران رای آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز